دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1073892
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷
حجت الاسلام و المسلمین سید علی بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه / مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: نیاز است حوزه علمیه خوزستان در عرصه پژوهش توسعه پیدا کرده و علاوه بر علومی که به شکل متداول در مدارس علمیه تدریس می‌شود، مسائل اجتماعی، جامعه شناختی و علومی که می‌توانند پاسخگوی شبهات و نیازهای جوانان، خانواده‌ها، اقشار و اصناف مختلف در عصر حاضر باشند نیز وارد دستور کار حوزه علمیه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان امروز در کارگاه آموزشی استانداردهای تولید نشریه که در سالن رضویه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بر لزوم بهره‌برداری از این ظرفیت تأکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از ما به خاطر تعلقاتی که به دنیای مادی پیرامون خود داریم، غبارهای زیادی بر قلب‌های ما قرار دارد و لذا خداوند متعال در ماه شعبان این فرصت را به ما داده تا با ادعیه‌هایی که در این ایام وارد شده، به ویژه مناجات شعبانیه، این غبارها را از دل‌های خود بزداییم.

وی با اشاره به فرازی از مناجات شعبانیه «اِلهی اَنا عَبْدٌ اَتَنَصَّلُ اِلَیْکَ مِمّا کُنتُ اُو اُجِهُکَ بِهِ مِنْ قِلَّةِ اسْتِحْیائی مِنْ نَظَرِکَ»، خاطرنشان کرد: واقعا شرمنده‌ایم که در طول سال، ماه، روزگار و ساعات، آن توجهی که وقتی یک ناظر خردسال نسبت به اعمال بزرگت خود دارد را نسبت به خداوند تبارک و تعالی نداریم و به این توجه نمی‌کنیم که خداوند ناظر اعمال ما است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: ماه شعبان فرصت خوبی است که رو به خداوند متعال بیاوریم، شاید که خداوند متعال زشتی‌ها و ناپسندی‌های نفسانی ما را به بزرگی خود ببخشید و با نگاه کریمانه خود الطاف خاصه خود را به ما عنایت کند، هرچند که ما اهل نیستیم ولی او اهل بخشش و عنایت است.

وی با قدردانی از زحمات معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: امیدواریم این معاونت بتواند برنامه‌های خوب و موثری را برای مدارس علمیه استان خوزستان برگزار کرده و در آینده نزدیک شاهد پیشرفت خوبی در مسئله پژوهش و تحقیق در حوزه علمیه خوزستان باشیم و بتوانیم مسأله محوری، تأمل و تدبر در موضوع خاص را در برنامه‌های خود داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان یادآور شد: نیاز است حوزه علمیه خوزستان در عرصه پژوهش توسعه پیدا کرده و علاوه بر علومی که به شکل متداول در مدارس علمیه تدریس می‌شود، مسائل اجتماعی، جامعه شناختی و علومی که می‌توانند پاسخگوی شبهات و نیازهای جوانان، خانواده‌ها، اقشار و اصناف مختلف در عصر حاضر باشند نیز وارد دستور کار حوزه علمیه شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی مجلات علمی از جمله اقدامات لازم برای توسعه عرصه پژوهش و تحقیق در حوزه علمیه خوزستان است، گفت: مدارس علمیه باید منتخبین مقالات طلاب خود را در این مجلات منتشر کنند، البته ممکن است در شماره‌های آغازین کیفیت کار در حد مطلوب نباشد ولی شروعی می‌شود برای اینکه با دقت، تأمل، ارزیابی و رفع نواقص، شاهد رشد در مدارس علمیه باشیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان عنوان کرد: این قول را به شما معاونین پژوهش حوزه علمیه خوزستان می‌دهم که به فضل الهی و توکل به عنایات خاصه ولی عصر(عج)، به نحو شایسته و ویژه‌ای از ممتازین مجلات علمی تقدیر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: مدیریت حوزه علمیه خوزستان، اهتمام ویژه‌ای به موضوع پژوهش و برنامه‌های پژوهشی دارد و علاقه‌مندیم همه فعالیت‌های پژوهشی را به نحو احسن انجام دهیم، چرا که بر این عقیده هستیم اگر پژوهش استان به سر حد مطلوب نرسد، آموزش هم کیفیت و خروجی لازم را نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: از معاون پژوهش حوزه علمیه استان و معاونین پژوهش مدارس علمیه تقاضا داریم که هم در کارگروه‌های علمی و هم مجلات، مسأله محوری را در دستور کار خود قرار داده و موضوعات مقالات کلی و کلیشه‌ای نباشد، بلکه موضوعات هدفمند و در راستای رفع نیازی از حوزه یا جامعه باشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: گاهی معاونین پژوهش مدارس علمیه به دلیل مسائل شخصی یا محبت بی‌جا به طلاب، در مسئله پژوهش سهل انگاری کرده یا کار پژوهش طلاب را خود به عهده می‌گیرند و طلاب را از تخصصی شدن و پیشرفت در مسائل پژوهشی باز داشته و اجازه نمی‌دهند که طلاب خودشان زحمت کشیده و پیگیر مسائل پژوهشی خود باشند که باید جِدا از این مسئله اجتناب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha