یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1074105
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
تصاویر/ آئین رونمایی از تابلوی «حجاب میراث فاطمه»

حوزه/ آیین رونمایی از تابلوی «حجاب میراث فاطمه» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در اهواز برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین رونمایی از تابلوی «حجاب میراث فاطمه» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت الاسلام آرش نیک نژاد مبدع سبک تداعی و نقاش تابلوی حجاب میراث فاطمه و جمعی از شخصیت‌های هنری استان خوزستان، امروز در اهوار برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام نیک نژاد نقاش تابلوی حجاب میراث فاطمه، به بیان توضیحاتی در خصوص این اثر پرداخت و اظهار داشت: تابلوی حجاب میراث فاطمه، به سبک تداعی نقاشی شده که مبدع این سبک بنده هستم.

وی افزود: کاشی کاری‌های این تابلو، کاشی کاری‌های حرم شاهچراغ است که اشاره به شهدای شاهچراغ در حوادث تروریستی اخیر دارد.

حجت الاسلام نیک‌نژاد، خاطر نشان کرد: در این تابلو در چادر حضرت زهرا(س) قسمتی از واقعه عاشورا با محوریت امام حسین(ع) کار شده و این مطلب را به مخاطب می‌رساند که حیا، عفت و حجاب ثمره خون امام حسین(ع) بوده و چادری که امروز به بهانه آن، کشور دچار آسیب شده میراث حضرت زهرا(س) است، که این کار از لحاظ مفهومی یک کار نو بوده و تابه حال در تاریخ نگارگری و نقاشی با موضوع حضرت زهرا(س) و یا عفاف و حجاب چنین مفهومی کار نشده است.

وی یادآور شد: همچنین در تابلو یک شخص عریان کار شده که نماد کشف حجاب است و این مطلب را به مخاطب می‌رساند که اگر شخصی از حجاب و عفاف مراقبت نکند، روبروی امام حسین قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام نیک نژاد در پایان گفت: در قسمتی از تابلو، نمایی از درختان بهشتی کار شده که این را به مخاطب می‌فهماند اگر بر حجاب و عفاف مداومت داشته باشد سرانجامش رستگاری و بهشت است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha