چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
photo_2023-03-05_04-21-13.jpg

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر در تبیین مولفه‌های تبلیغ موفق اظهار کرد: هدایت بشر و نیل به سعادت اخروی با استوار کردن پایه‌های صداقت میسر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌ رضا باوقار ظهر امروز در نشست اخلاقی طلاب مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر گفت: صداقت و راستی از بزرگ‌ترین فضایل اخلاقی است و در آموزه‌های اسلامی به‌عنوان مولفه‌ی اساسی فلاح و رستگاری شناخته شده است.

وی افزود: فطرت آدمی بر مبنای صداقت و راستی سرشته شده است و فطرت پاک بشر ایجاب می‌کند که انسان سالم قلب و زبانش یک‌سو و هماهنگ و سخنش مطابق با واقع باشد.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر با بیان اینکه صداقت پیامدهای ارزشمند و نیکویی دارد، اظهار کرد: این صفت اخلاقی آثار مهمی از جهت زندگانی دنیا و آخرت دارد که در صدر آنها می‌توان به نورانیت و تقرب به پروردگار عالم، بهشت و رضوان الهی، اجابت دعا، بهره‌مندی از نصرت خدا و نفوذ کلام در قلوب و موفقیت در تبلیغ اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌ باوقار تصریح کرد: اگر همه فعالیت‌های مبلّغ بر مبنای صدق و راستی باشد زمینه‌های نیک‌بختی و هدایت جامعه برایش فراهم خواهد شد چرا که گشوده‌شدن دریچه‌های سعادت بشری، جز با استواری پایه صداقت میسر نمی‌شود.

امام جمعه مشگین‌شهر در تبیین راهکارهای افزایش صداقت، بیان داشت: جریان‌سازی این فضیلت اخلاقی از طریق هنر و رسانه و همچنین الگو قراردادن سیره‌ی صدیقین از جمله اولیا و شهدا از عوامل موثر در تقویت و تثبیت این صفت در وجود انسان است.

هدایت بشر با استواری پایه‌های صداقت میسر می‌شود

هدایت بشر با استواری پایه‌های صداقت میسر می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha