یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه سعدآباد

حوزه/ امام جمعه سعدآباد گفت: راهیان نور سفری معنوی است به منظور آشنایی نسل جوان و کسانی که دوران دفاع مقدس را ندیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی در خطبه های این هفته شهر سعدآباد با اشاره به سفرهای زیارتی راهیان نور در پایان سال، این سفرهای معنوی را بسیار مهم برای شناخت بهتر نسل امروز با سیره شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: راهیان نور سفری معنوی است به منظور آشنایی نسل جوان و کسانی که دوران دفاع مقدس را ندیده اند و تجدید خاطره ای برای رزمندگان اسلام و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام است.

امام جمعه سعدآباد با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) افزود: یک سال پس از انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره)، بنیاد شهید تأسیس شد تا به خانواده های پر افتخار شهدا رسیدگی و خدمات ارائه دهد.

وی اظهار کرد: وظایف اصلی بنیاد شهید احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان، جدّیت در امور فرهنگی خانواده های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارایه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت های این نهاد است.

حجت الاسلام کشاورز بارگاهی افزود: شهدا چه کسانی هستند که امام خمینی(ره) دستور تاسیس نهادی برای رسیدگی به خانواده های آنان را صادر کردند؟ در پاسخ باید بگوییم، خورشید، بزرگ ترین مؤذن صبح است و شهید والاترین مکبر آزادگی و آزادی محصول دل سپردگی مردان آسمانی جهاد و شهادت به عالمی فراتر از خاک است، محصولی که توازن عقل های زمین را درهم می شکند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha