پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن"، سلسله جلسات رهبر معظم انقلاب با موضوع اندیشه اسلامی در قرآن در ماه رمضان سال ۱۳۵۳ است که انتشارات صهبا آن را چند سال پیش منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سخنرانی‌های طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن مربوط به دورانی است که حضرت آیت الله خامنه ای در مسجد امام حسن(ع) مشهد، در کسوت یک روحانی مبارز جوان به ایراد سخن می پرداخت؛ سخنرانی‌هایی که البته بیشتر به کلاس آموزشی شبیه بود و نکته جالب این که آحاد مردم اعم از زن و مرد و به خصوص جوانان با شور و شوق کامل در آن حاضر می‌شدند.

سخنرانی‌هایی که سرانجام ایشان را به پایتخت استبداد و کمیته ضد خرابکاری کشاند. اینک که بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، آن دریای معارف قرآنی مکتوب شده تا به باقی تشنگان نیز دست کم چند قطره آبی برسد.

گفتنی است "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" پنجمین اثر مکتوب مقام معظم رهبری است که پیش از انقلاب، در سال ۱۳۵۴ به چاپ رسیده است با این توضیح که این کتابچه در واقع مجموعه همان پلی‌کپی‌ها است که در جلسات روزانه‌ ماه رمضان مسجد امام حسن (ع) در سال ۱۳۵۳ در اختیار حاضران قرار داده می‌شد؛ به‌علاوه‌ مقدمه‌ای که خود معظّم‌له، قبل از چاپ بر آن نوشته بودند. مقدمه‌ای که در آن به‌خوبی ضرورت و لزوم ارائه‌ طرحی کلی از اندیشه‌ اسلامی مبتنی بر قرآن، بیان و اهداف و ثمرات آن ذکر و دستاوردهایش برای مخاطب توضیح داده شده است.

از این حیث به مخاطبان عزیز و فرهیخته پیشنهاد می شود که در روزها و شب های ماه مبارک رمضان و حال معنوی بهار قرآن از مطالعه این اثر گرانقدر غفلت نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha