سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام داوری

حوزه / کارشناس مذهبی گفت: شهید در جامعه اسلامی، نقش صیانت و حفاظت از دین را دارد و راه را برای ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد جواد داوری امروز در یادواره شهدای محله سنگی «شهید عبدالله داوری» که در گلزار شهدا شهرستان رودان برگزار شد، اظهار داشت: مقام شهید به قدری رفیع است که در بهشت یک درب به نام «باب مجاهد» که فقط مخصوص شهدا است، وجود دارد.

وی افزود: جایگاه شهید را باید در آیات و روایات یافت که می‌فرماید، برای شهید غصه نخورید بلکه باید برای آنها غبطه بخورید که زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از افتخارات شهید، مقام شفاعت اوست که چنان در نزد خدا آبرو دارد که خداوند متعال این مقام را به او داده است.

حجت‌الاسلام داوری عنوان کرد: شهید در جامعه اسلامی، نقش صیانت و حفاظت از دین را دارد و راه را برای ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام نشان می‌دهد.

وی افزود: شهید با خون خود، جان دوباره به ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار می‌دهد و فرهنگ ظلم ستیزی را در جامعه ایجاد می‌کند.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: بنابر روایات، کسانی در جامعه هستند که حتی اگر در رختخواب از دنیا بروند شهید محسوب می‌شوند و آنها کسانی هستند که حق خدا، که بندگی است را رعایت می‌کنند و از دیگر سنت پیامبر و اهل بیت(ع) اطاعت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha