یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روز قدس

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: در روز قدس از مظلومین عالم و در رأس آنها از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم و بر این راه و رسم تأکید داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امشب در جمع خبرنگاران، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مومنین خاصه در شب‌های قدر، اظهار داشت: توصیه می‌کنم برای بهتر قبول شدن عبادات خود فردا روز جمعه ۲۵فروردین ماه در راهپیمایی روز قدس شرکت کنید.

وی با اشاره به اینکه روز قدس، از یادگاران مکتب امام راحل است، تصریح کرد: روز قدس، یعنی روز اعلام انزجار و تنفر از انسان‌های پلیدی که علیه مردم مظلوم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حال جنگیدن و غصب منازل و سرزمین آنها را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، عنوان کرد: در روز قدس از مظلومین عالم و در رأس آنها از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم و بر این راه و رسم تأکید داریم.

وی خاطرنشان کرد: مسجدالاقصی در درجه نخست متعلق به مسلمین است و در زمان رسول الله(ص) به مدت ۱۵سال قبله اول مسلمین عالم مسجدالاقصی بود، همچنین مسجدالاقصی محل و مکان مقدسی است که پیامبر اعظم(ص) از آنجا به معراج می‌رود و بسیاری از پیامبران نیز در اطراف این محل مدفون شده‌اند.

عضو خبرگان رهبری، بیان کرد: اما نکته‌ای که باعث اهمیت فلسطین برای ما شده، این بوده که براساس روایت از معصومین و شرع مقدس، ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم همواره از مظلوم دفاع کنیم و با ظالم بجنگیم.

وی عنوان کرد: مسئله مهمی دیگر در باب سرزمین اشغالی، این است که دشمنان در پی آن هستند که جایگاه و مکانی در بین کشورهای اسلامی داشته باشند تا همه کشورهای اسلامی در تیررس آنها باشند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: مهمترین دستاورد تعیین روز قدس توسط امام راحل، این بود که از آن زمان تا کنون اشغالگران نتوانستند دیگر پیشروی کنند و مانعی در پیش راه آنها حاصل شد و قدرت اسرائیل اشغالگر روز به روز کاهش یافته است

وی افزود: از همه روزه داران و مردم ایران که همیشه حامی مظلوم بوده‌اند، درخواست دارم که در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و بدانند که حضور آنها در راهپیمایی‌ها از منظر مختلف چون سیاسی، مهم است.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: قدرت داخلی و خارجی رژیم اشغالگر صهیونیست رو به افول است و براساس شواهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، زودتر از ۲۵ سال آینده نابود خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha