دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1081157
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد امام جمعه اهواز نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه / امام جمعه اهواز گفت: این سرزمین باید به صاحبان اصلی خود بازگردد، با انحلال و زوال رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها باید به سرزمین خود برگردند و عالمیان بدانند در قبال رژیم کودک کش صهیونیست تنها زبان زور نتیجه بخش خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلای امام خمینی(ره) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: همه روزهای سال به ویژه شب‌های قدر به وجود مقدس امام عصر(عج) اختصاص دارد.

وی با اشاره به اندیشه مهدویت در عالم تشیع، مسلمین و خاصه شیعیان، گفت: راویان جهان اسلام کتاب‌های ارزشمند متعددی در این زمینه تألیف کرده‌اند و جامعه شیعه را با این معارف ناب آشنا کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره، بیان کرد: می‌فرمایند یکی از مصادیق غیب، اعتقاد به وجود مقدس امام زمان(عج) است، در آیات ابتدایی سوره بقره ۵ ویژگی برای متقیان بیان می‌شود که اگر جامع آنها باشد، از ظاهر و باطن آن می‌تواند استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که اسرار والای ایمانی جزء با اعتقاد به امام عصر(عج) نمایان نمی‌شود، گفت: مرکز مدیریت تحول و تغییر در عالم ظهور نیز وجود مقدس امام عصر(عج) می‌باشد، انسان در فراهم سازی بستر ظهور هم دخیل است و هم هیچکاره.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با تشکر از امت اسلامی جهت حضور پرشور در مراسم‌های مذهبی و راهپیمایی روز جهانی قدس، بیان کرد: از حضور تمام اقشار و گروه‌های مختلف در این راهپیمایی و خلق حماسه دیگر قدردانی می‌کنم.

امام جمعه اهواز با اشاره به پیام امام راحل در سال ۵۸، گفت: مردمی سازی روز جهانی قدس توسط این پیام اتفاق افتاد و قدس به مسئله اسلامی و انسانی تبدیل شد و مانع از فراموشی مسئله فلسطین شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، تنها راه حل برای فلسطین اشغالی را جهاد و مقاومت اسلامی معرفی کرد و گفت: این سرزمین باید به صاحبان اصلی خود بازگردد، با انحلال و زوال رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها باید به سرزمین خود برگردند و عالمیان بدانند در قبال رژیم کودک کش صهیونیست تنها زبان زور نتیجه بخش خواهد بود.

وی با اشاره به مسئله حجاب به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم، گفت: ناظرهای مختلف راه‌اندازی شده است و در خط مقدم نیز نیروی انتظامی قرار دارد، البته مردم و مسئول باید در کنار یکدیگر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: مبانی ما درخصوص زکات فطره، همان مقداری است دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درخصوص دو منطقه اسلام آباد و مشعلی، تصریح کرد: از مسئولان تقاضا دارم نسبت به فاضلاب و آسفالت این دو منطقه و تمامی محلات اهواز اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد در خصوص آزادی‌های زندانیان نیز یادآور شد: اعلام شده اگر هر کسی نفری ۱۰ هزار تومان پرداخت کند، تعدادی از زندانیان آزاد خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha