جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماریهای جسمی و روانی می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان شب گذشته در محفل قرآنی دانش آموزان روزه اولی دبیرستان محجوب برازجان، اظهار داشت: قرآن کتاب زندگی و الهام بخش فرهنگ و تمدن بشریت است و دستورات قرآن باید در عمل مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه برازجان افزود: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند، همچون مشعلی فروزان، انسان را از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه نماز دعوت مشترک همه انبیا الهی بوده است، گفت: در قرآن از نماز به عنوان نشانه ایمان و ستون دین یاد شده است که انسان به‌وسیله آن به خداوند تقرب پیدا می‌کند.

حجت الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: در روایات داریم که قبولی اعمال انسان بستگی به قبولی نماز دارد و نماز علاوه بر قبولی اعمال، زمینه نشاط و هدفمندی زندگی انسان را نیز در پی خواهد داشت و انسان را از زشتی و پلیدی باز می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه حجاب زن نشانه عفت و پاکدامنی او است، اظهار کرد: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.

امام جمعه برازجان بیان کرد: انسان روزه دار با چشم پوشی از خوردن و آشامیدن به امر الهی تمرینی برای مطیع بودن در برابر خدا، تقوا و حفظ خود از معصیت و نافرمانی خدا را انجام می‌دهد.

گفتنی است این مراسم به میزبانی مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان و با همکاری دفتر امام جمعه برازجان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    اینکه بگویم ،حجاب زن نشانه عفت و پاکدامنی او است از اساس غلط است ، و اگر محجبه بودن یا نبودن ربطی به عفت و پاکدامنی زنان ندارد اگر در جامعه خانمی بی حجاب را متهم به بی عفتی کنیم در قیامت در محضر خداوند چگونه پاسخگوی این افترا و تهمت خواهید بود.