جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم کلنگ زنی مسجد حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: ساخت و ساز های خوبی انجام می شود، اما یکی از مشکلات ما در عرصه های مختلف بودجه شهری آن است که  در بسیاری از حوزه ها هزینه می شوند، ولی وقتی سراغی از بودجه های مساجد، مراکز دینی و فرهنگی می گیریم گویا خبری از آنها نیست.

آیت الله حسینی بوشهری امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی و آغاز احداث مسجد فاطمه الزهرا(س) در بلوار وطن دوست در گفت وگو با خبرگزاری حوزه با بیان این که در کنار عمران و رسیدگی به مبلمان شهری و مشکلات مردم و کارهایی که انجام می هند به خصوص در بعد ساخت و ساز باید پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: ساخت و ساز های خوبی انجام می شود، اما یکی از مشکلات ما در عرصه های مختلف بودجه شهری آن است که در بسیاری از حوزه ها هزینه می شوند، ولی وقتی سراغی از بودجه های مساجد، مراکز دینی و فرهنگی می گیریم گویا خبری از آنها نیست.

وی افزود: مسئولان در شهرداری و واحدهای شهری باید توجه کنند که همیشه بودجه خاصی برای توسعه مراکز دینی به خصوص مساجد داشته باشند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عزت و آبروی ما به این است که شهر قم و حرم اهل بیت(ع) مورد توجه قرار گیرد بعد الگویی برای شهرهای دیگر باشد.

وی اظهارکرد: باید به گونه ای عمل کنیم که هر ساله زائران گسترده ای که از ایران و سراسر جهان به قم سفر می کنند با وضعیت واقعی که باید این شهر در عرصه الگوسازی فرهنگی و دینی داشته باشد، آشنا شوند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: مساجد پایگاه مهمی برای همدلی مردم است. مساجد پایگاه اجتماع و انس و گره گشایی مردم است. پیامبر(ص) پس از نماز همیشه به مردم روی می کردند و به جمعیت نظر داشتند. حکمت این کار نیز آن بود که همیشه از احوالات مردم آگاه شوند و اگر کسی مریض بود به عیادتش بروند و اگر کسی نبود سراغ وی را بگیرند.

آیت الله حسینی بوشهری توجه به احداث مساجد در محلات را با اهمیت برشمرد و گفت: مساجد کانون همدلی و ارتقا و رشد اجتماعی جامعه به خصوص نسل جوان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha