دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نخستین نشست تخصصی هنرمندان و تولیدکنندگان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین برته خواستار همراهی و همیاری هنرمندان حوزوی در مسیر ترسیم اولویت ها و رویکردها شد و گفت: عدم ارتباط شبکه ای و نظام‌مند بین کنشگران عرصه گرافیک و پویانمایی مشکلی است که این نشست را می توان نخستین قدم در مسیر شبکه سازی انسانی و تولید خط فرمان پروژه محور ترسیم نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته، در نخستین نشست تخصصی «هنرمندان و تولید کنندگان آثار پویانمایی و موشن گرافیک» که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد با بیان این که در هر کوی و برزنی از این سرزمین جوانان آراسته به ایده های تحول آفرین در مسیر ارتقاء فرهنگ دینی حضور دارند، بازاریابی، فرم و معنادهی به قالب های پویانمایی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در این نشست برآنیم تا بتوانیم وظایف حوزه در قبال فعالان حوزه پویانمایی و موشن گرافیک را احصا و با ترسیم فرایند عملیاتی سهم و رسالت خود را در این مسیر احصا نماییم.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه محتوا، متن، سناریو و معنادهی در فضاهای هنری و رسانه ای را مهم ارزیابی نمود و با بیان این که پویش حمایت از طرح و ایده آغازی بر ترسیم بانک ایده و سناریوهای فاخر در مسیر تولیدات فرهنگ دینی است، اظهار داشت: طرح خانه تولید در حوزه آغاز شده، امیدواریم با راه اندازی فضاهای استودیو تخصصی، بتوانیم قدمی را در مسیر حمایت از فعالان این حوزه برداریم.

وی فقر سازمان نشر را یکی از مهمترین چالش ها در حوزه های هنری دانست و با بیان این که شبکه انتقال و انتشار وسیع و گسترده‌ای نداشته است، خاطرنشان ساخت: راه اندازی حجره هنر برای ارائه آموزش های تخصصی در دل حوزه های علمیه، طرح درس ها و زیرساخت و تقسیم کارها صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین برته خواستار همراهی و همیاری هنرمندان حوزوی در مسیر ترسیم اولویت ها و رویکردها شد و ابراز داشت: ایجاد و راه اندازی زیرساخت آموزش مجازی برای ارائه دوره‌های رایگان، سیر کاملی از آموزش مجازی را دنبال می کند.

وی با بیان این که در واسپاری پروژه های هنری و گرافیکی همواره به دنبال بهره گیری از ظرفیت تمام عزیزان فعال در این حوزه هستیم، یادآور شد: عدم ارتباط شبکه ای و نظام‌مند بین کنشگران عرصه گرافیک و پویانمایی مشکلی است که این نشست را می توان نخستین قدم در مسیر شبکه سازی انسانی و تولید خط فرمان پروژه محور ترسیم نمود.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه طرح سوپر نرم افزار تولید محتوا با بهره گیری از هوش مصنوعی از فرایند ایده تا نقش پردازی را مهم ارزیابی نمود و گفت: امیدواریم بتوانیم پیوست های فرهنگی، فکری و دینی تولیدات پویانمایی و موشن گرافیک را تقویت نموده و رسیدن به این مهم نیازمند تقویت گسترده همدلی و همیاری فعالان این عرصه است.


حجت الاسلام مهدیار، از فعالان حوزه فیلم و پویانمایی نیز در این نشست، به تجربیات شناختی سازی محتوای رسانه ای درحوزه فیلم، داستان و انیمیشن اشاره نمود و اظهار داشت: تولیدات رسانه ای که در ایران توزیع می شود، اگر محتوا و فرم و قالب مستهجن و غیر اخلاقی نداشته باشند، قطعا حاوی انگاره های شناختی تاثیرگذار روی کودکان و نوجوانان هستند و خطر آن خیلی بیشتر است و محتواهایی که در حوزه معرفتی اثر می گذارند بسیار بیشتر شده که بر روی کودکان تاثیرات بسزایی را ایجاد می کند.

وی افزود: غربی ها برای حفظ تسلط خود بر جوامع، تولیدات خود را هدفمند دنبال نموده اند به گونه ای که ۶۳ درصد تولیدات رسانه ای غرب، انگاره های خدا انگاری چند خدایی عوامل موازی و تعریف جدیدی از روح به مثابه ذهن بود.

این فعال حوزه فیلم و پویانمایی نقاط ضعف و تحکم هنر اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان این که ما خدایگان فرصت سوزی هستیم، اظهار داشت: پویانمایی های ما فاقد المان های ایرانی اسلامی بوده در مسیر جهت دهی به شناخت باورها و ارزش ها و ادراکات حسی و قلبی کودک و نوجوان ندارد. انیمیشن ساز حوزوی باید بر روی المان ها حتی رنگ ها حساس باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha