سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آقالو ادریس

حوزه/ آقالو با بیان این که امسال بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در قالب کاروان زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی برگزار می شود، گفت : توزیع بسته های معیشتی و بسته های بهداشتی بین خانواده های دارای فرزند بیشتر، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و توزیع جهیزیه بین زوجین بی بضاعت از مهم ترین برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ادریس آقالو امروز در نشست خبری تشریح برنامه های دهه کرامت که در تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: پانزدهمین دوره کاروان زیر سایه خورشید امسال در ۳۱ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد در همه شهرستان های آذربایجان غربی با حضور دو کاروان از خادمان آستان قدس رضوی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هر سال کاروان های زیر سایه خورشید به نام شهدا مزین می شود، امسال نیز دو کاروانی که به استان سفر خواهند کرد به نام شهدای امنیت شهید عباس فاطمیه و مهدی اثنی عشری از شهدای امنیت اغتشاشات اخیر مزین خواهند شد.

مسئول کاروان زیر سایه خورشید آذربایجان غربی افزود: از ۱ تا ۶ خرداد کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان های شمال و جنوب استان برای اجرای برنامه ها حضور پیدا خواهند کرد و از هفتم تا ۱۱ خرداد ماه هم برای اجرای برنامه ها در ارومیه و شهرها و روستاهای تابعه حضور خواهند یافت.

وی محوریت اجرای برنامه ها را توجه به شعار سال، بانوان و دختران، فراجا و تقدیر از خانواده شهدای امنیت عنوان و بیان داشت: در برنامه های امسال توجه ویژه ای به خانواده، جوانی جمعیت، همچنین دختران و بانوان شده است و در این راستا از برخی خانواده هایی که دارای فرزند بیشتر هستند تجلیل به عمل خواهد آمد.

آقالو عنوان کرد: با توجه به تقارن دهه کرامت با ایام امتحانات، خادمان امام رضا (ع) با پرچم آستان قدس رضوی در برخی مدارس قبل از آغاز امتحانات برای روحیه دادن به دانش آموزان حضور خواهند یافت و هدایا و بسته های فرهنگی به دانش آموزان اهدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: امسال برنامه های ویژه ای برای معلولین، نابینایان و ناشنوایان و افراد کهنسال در محلات برگزار می شود، همچنین با هماهنگی شهرداری از برخی پارکبان ها نیز تقدیر خواهد شد.

مسئول کاروان زیر سایه خورشید آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از برنامه های شاخص زیر سایه خورشید با همکاری مجموعه و سازمان ها، ۳۱ اردیبهشت در روز ولادت حضرت معصومه (س) در پارک گوللر باغی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه شعر ترکی رضوی در میاندوآب افزود: آیین اختتامیه شعر ترکی رضوی امسال ۴ خرداد با حضور خادمان آستان قدس رضوی در میاندوآب برگزار می‌شود.

آقالو با بیان این که امسال بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در قالب کاروان زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: توزیع بسته های معیشتی و بسته های بهداشتی بین خانواده های دارای فرزند بیشتر، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و توزیع جهیزیه بین زوجین بی بضاعت از مهم ترین برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی خواهد بود.

وی گفت: یکی از برنامه های دیگر در آذربایجان غربی در دهه کرامت حضور خادمیاران در روستاها و ایجاد ایستگاه های ویزیت رایگان بیماران خواهد بود و در شهرستان های چایپاره و میاندوآب نیز گلباران مزار شهدا اجرا خواهد شد.

مسئول برنامه های زیر سایه خورشید در پایان بیان داشت: در اختتامیه مراسم که با حضور بیش از ۳ هزار نفر برگزار می شود به قید قرعه تعدادی از شرکت کننده ها به زیارت امام رضا (ع) اعزام خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha