جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کرسی نقد مقاله علمی/ هرمزگان

حوزه / مدیر حوزه علمیه هرمزگان تأکید کرد گفت: رویداد کرسی نقد و تحلیل مقاله علمی می‌تواند شروعی برای مباحث علمی در سایر مدارس علمیه هرمزگان باشد که از ظرفیت‌های پژوهشی اساتید و طلاب استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، کرسی علمی نقد و تحلیل مقاله علمی با موضوع جایگاه عقل و خردورزی در سیره تبلیغی رسول خدا(ص) با دبیری حجت الاسلام و المسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان و ناقد حجت الاسلام رئیسی و حضور جمعی از طلاب روز گذشته در سالن نماز خانه مدرسةالنبی(ص) بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در ابتدا ضمن تشکر از برگزاری اولین رویداد کرسی نقد و تحلیل مقالات علمی در مدرسةالنبی(ص)، اظهار داشت: این رویداد قدمی در مسیر پیشرفت علمی طلاب و گامی در راستای خدمت این قشر به دین و نظام اسلامی است.

وی افزود: این رویداد می‌تواند شروعی باشد برای مباحث علمی در سایر مدارس علمیه هرمزگان که از ظرفیت‌های پژوهشی اساتید و طلاب استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی بابا زاده ارائه دهنده مقاله «جایگاه عقل و خردورزی در سیره تبلیغی رسول خدا (ص)»، گفت: در این مقاله سیره رسول اسلام(ص) از جهت عقل و خردورزی مورد بررسی قرار گرفته شده است.

وی افزود: این مقاله در دو بخش که نخست جایگاه و اهمیت عقل و ویژگی انسان عاقل و بخش دوم سیره عملی که در تبلیغ دین عقلانیت چگونه اثر گذار باشد، نگارش یافته است.

حجت الاسلام علی رئیسی ناقد مقاله علمی نیز اظهار کرد: کلی محوری در مسائل علمی امروز چندان نقشی ندارد و موضوعات براساس جزئیات و نگاه تخصصی به آن ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: گویای عنوان و تناسب با موضوع، پیشینه و نو آوری و ابتکار، پاسخگویی کامل به سوال، تجزیه و تحلیل، روشن سازی چکیده، ساختار منطقی مطلب، رعایت اصول نگارش علمی، امانت داری و جامعیت و استفاده از منابع و پیشینه مقاله، باید برای ارزیابی مقاله مورد توجه قرار گیرد و ملاک باشد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: استناد به مقالات، ماهنامه و مجلات علمی بر اساس شیوه‌نامه و یکسان بودن ساختار و دوری از نا همسانی شیوه، مفهوم شناسی عقل از کتب های‌علمی قوی، تفاوت‌های واژه‌ها و استفاده از کلید واژه‌های متناسب از اشکالات این مقاله می‌باشد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان نیز در جمع بندی این کرسی نقد مقاله علمی، خاطرنشان کرد: این مقاله از جامعیت کافی برخورد دار نیست و از منابع دسته اول استفاده نشده و ابهام در عبارات، نبود کلید واژه دقیق و اشکال شکلی در مقاله وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha