شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانۂ فرہنگ کوئٹہ

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی گفت: محبت اهل بیت میراث مشترک امت اسلامی است. در همه عصرها عالمان و پیروان اهل سنت عشق و ارادت خود را نسبت به امامان شیعه و اهل بیت ابراز داشته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به مناسبت میلاد حضرت امام رضا علیه السلام و دهه کرامت جشن با شکوهی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته پاکستان برگزار شد.

در این جشن حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی و حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی از مجلس وحدت مسلمین پاکستان، سعید احمد قادری از تحریک منهاج القرآن و سید ابوالحسن میری رئیس خانه فرهنگ فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته سخنرانی کردند.

همچنین مداحان اهل سنت و شیعیان در مورد امام رضا علیه السلام مدیحه سرایی کرده و گروه تواشیح خواهران مدرسه خاتم النبیین(ع)، به مناسبت دهه کرامت برنامه خود را اجرا کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی در این مراسم گفت: فرزند پیامبر حضرت امام رضا علیه السلام رهبر و راهنمای بشریت است. محبت اهل بیت میراث مشترک امت اسلامی است. در هر عصری عالمان و پیروان اهل سنت عشق و ارادت خود را نسبت به امامان شیعه و اهل بیت ابراز داشته اند.

وی با اشاره به روایتی از امام هشتم افزود: حضرت امام رضا فرمودند هر کس مرا با دوری راه زیارت کند و از راه دور به زیارت من آید در روز قیامت در سه موقف به یاری او خواهم آمد تا او را از ناراحتی های آن حال نجات دهم: اوّل در آن هنگامی که نامه‏ های اعمال داده می ‏شود دوم در آن هنگام که از صراط می گذرد. سوم در آن وقت که عمل او را بررسی کرده و می ‏سنجند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha