یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر خواستار شفاف سازی دولت درخصوص واگذاری زمین به خانواده های دارای سه فرزند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیّر با تبریک عید غدیر، اظهار داشت: غدیر چیزی نیست که مربوط به گذشته باشد، بلکه غدیر هویت شیعه است و باید همواره نسبت به این هویت خود تأکید کنیم.

وی با بیان اینکه امامت و ولایت مکمل نبوت است، افزود: اگر آنچه دشمنان می‌خواستند، امامت و ولایت از مکتب پیامبر پاسداری نمی‌کرد، این مکتب به جایی نمی‌رسید.

حجت الاسلام حسینی، با تأکید براینکه غدیر را نسل به نسل تبلیغ و به فرزندان خود منتقل کنیم، بیان کرد: حادثه غدیر از حوادث تردیدناپذیر است و آنچه بین شیعه و اهل تسنن اختلاف است، در زمینه دلالت حدیث غدیر است.

امام جمعه دیّر ادامه داد: با توجه به‌ آیاتی که نازل شده و قرائن و شواهد، مسئله غدیر مسئله ولایت و جانشینی پیامبر بوده و با ولایت است که دین اسلام کامل شد.

وی با بیان اینکه پیامبر در خطبه غدیریه نه تنها علی(ع) بلکه ۱۲ امام را معرفی کرد، یادآور شد: امروز اگر بحث ولایت فقیه مطرح است، در راستای نقشه راهی است که پیامبر برای امتش ترسیم کرد.

حجت الاسلام حسینی درباره روز ادبیات کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: برای نسل کودک و نوجوان باید کار فرهنگی کنیم و همه در زمینه ادبیات کودک و نوجوان و گفتمان مفاهیم دینی و ارزشی تلاش کنیم.

وی به سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی اشاره کرد و عنوان کرد: دشمنان ما زمانی با زور و قلدری می‌خواستند مقدسات اسلامی را از ما بگیرند و بعدها از طریق کارهای فرهنگی و تبلیغات و سینما و رادیو و تلویزیون و مجلات سعی کردند این مسئله را دنبال کنند.

امام جمعه دیّر با تأکید بر اینکه الان هم دشمنان با برنامه از بین بردن حجاب و عفاف در جامعه یا کمرنگ کردن آن تلاش می‌کنند که نیازمند بیداری خانواده‌ها است، ابراز کرد: عفاف و حجاب از یکدیگر تاثیرپذیری دارند و کسی که حجاب دارد بر روی عفاف او نیز تاثیرگذار است و بالعکس، بنابراین افرادی که تحت تاثیر تبلیغات دشمن هستند، بیدار شوند و از دیگر سو مسئولان مربوطه با کسانی که مغرضانه و با برنامه به ارزش‌های دینی هجمه می‌برند، برخورد کنند.

وی در رابطه با روز مباهله، بیان کرد: یکی از آیات و وقایع درباره عظمت اهل‌بیت و امیرالمومنین(ع) آیه مباهله است، در این آیه امیرالمومنین(ع) به عنوان نفس پیامبر مطرح شده که به معنای این است که علی(ع) غیر از بحث نبوت و رسالت، در همان جایگاه پیامبر است.

امام جمعه دیّر عنوان کرد: عضویت ایران در سازمان شانگهای مسئله مهمی برای کشور است و اثرگذاری مجموعه دستگاه‌های تصمیم ساز و مجری سیاست خارجی در این است که در عین حفظ خطوط قرمز و چارچوب‌های نظام اسلامی با تمرکز بر اصل تأمین منافع ملی و تکیه بر راهبرد دیپلماسی منطقه و تعامل با همسایگان، منظومه‌ای تعریف کنند که نیاز و خواسته‌های کشور را تامین کند و این مهم با عضویت در سازمان شانگهای تحقق یافت که می‌تواند در آینده الگویی عملیاتی در راستای همکاری‌های راهبردی دیگر باشد.

وی با اشاره به برخوردهای دوگانه مجامع بین المللی و کشورهای غربی با حوادثی که در کشورها رخ می‌دهد، یادآور شد: کشورهای غربی به حوادثی که سال گذشته در ایران رخ داد، دامن زدند و از اغتشاشگران به عنوان آزادی خواه حمایت کردند، اما وقتی در فرانسه این مسائل پیش می‌آید آن را شورش می‌نامند.

حجت الاسلام حسینی افزود: ایران اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند، اما همزمان در اردوگاه جنین رژیم صهیونیستی از هوا و زمین حمله می‌کنند و نیروهای خود را برای سرکوب فلسطینی‌ها به‌کار می‌گیرند، اما باز هم شاهد سکوت غربی‌ها و سلبریتی‌ها هستیم.

وی ابراز کرد: امروز همه ملت فلسطین مقابل صهیونیست‌ها هستند و آنها باید هر لحظه منتظر ضربه خوردن از فلسطینی‌ها باشند.

امام جمعه دیّر گفت: اخیرا اقدامات خوبی از طرف دولت درباره بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت صورت گرفته، اما در بحث واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند با حاشیه‌هایی همراه بوده است.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به مطرح شدن بحث پرداخت مبلغی توسط دریافت کنندگان این زمین‌ها در طول هشت سال به دولت، خاطرنشان کرد: مردم هنوز در این رابطه توجیه نشده‌اند، عرض بنده هم این است که آقایان واقعا شفاف سازی کنند.

امام جمعه دیّر بیان کرد: ظاهرا این پول بابت ایجاد زیرساخت‌ها است، اما در جاهایی که در محدوده شهر زمین واگذار شده، وظیفه دستگاه‌های مربوطه است که آبرسانی و برق رسانی کنند و نباید از مردم پولی گرفته شود.

وی افزود: اگر بنده موضوع را صحیح مطرح نکردم، آقایان توضیح بدهند تا جمعه آینده از این تریبون به مردم اعلام کنم.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش هزینه انشعاب و کنتور برق، گفت: در سالی که رهبری به عنوان مهار تورم نامگذاری کردند، اگر این موضوع واقعیت دارد که این گونه بهای خدمات را افزایش دهند، خدا به داد مردم برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha