پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1097279
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
طلبه فاضل، علی رشتیانی، نویسنده کتاب «آشنای گمنام»،

حوزه/ کتاب «آشنای گمنام» مروری بر زندگی، سیر و سلوک طلبگی و جایگاه اجتماعی زنده یاد حجت الاسلام عزیزمراد منصوری(ره) از یادگاران جهاد و شهادت و امام جمعه فقید صحنه است که به رشته تحریر درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، علی رشتیانی از طلاب مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) شهرستان صحنه در نوشتاری با عنوان «آشنای گمنام» آورده است:

بِسْمِ اللّهِ النُّورِ

«...إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ...»

گاهی در مسیر زندگی، افرادی بر سر راه انسان قرار می گیرند که مأنوس شدن با آنها، باعث آرامش و احساس معنوی خاصی می شود.

اگر چه سن و سال بنده حقیر اقتضا نداشت تا به صورت حضوری و از نزدیک زنده یاد حجت الاسلام والمسلمین عزیزمراد منصوری(ره) را درک کنم، ولی همواره ذکر نام و خاطرات و نکات اخلاقی آن بزرگمرد از سوی شاگردان و مریدان آن عزیز سفر کرده باعث ایجاد نوعی علاقه و میل درونی در من نسبت به ایشان شد.

این علاقه و انس و الفت تا جایی پیش رفت که احساس کردم شاید نیاز باشد تا خاطرات و نکات اخلاقی این عالم وارسته به صورت مدون و در غالب یک کتاب جمع آوری شود تا هم سبب تداعی خاطرات برای رفقا و آشنایان و شاگردان ایشان شود و هم سبب آشنایی نسل جوان، با شخصیت علمی و معنوی آن اسوه تقوا، باشد.

در مسیر این پژوهش با حدود چهل نفر از دوستان، شاگردان، بازاریان، ارادتمندان و خانواده مرحوم حاج آقای منصوری ارتباط برقرار شد و در طی حدود دو سال از هر یک مصاحبه به عمل آمد.

کتاب «آشنای گمنام» مروری بر زندگی، سیر و سلوک طلبگی و جایگاه اجتماعی زنده یاد حجت الاسلام والمسلمین عزیزمراد منصوری(ره) از یادگاران جهاد و شهادت و امام جمعه فقید صحنه است که توفیق نصیب شد و به کمک دوستان و آشنایان به رشته تحریر درآمد.

سرانجام پس از پیاده سازی متن مصاحبه ها و ویرایش چندین باره متن و مشورت با اساتید و صاحب نظران کتاب "آشنای گمنام" در ۲۵۲ صفحه مصور بهار ۱۴۰۲ به زیور طبع آراسته گشت و در هفتمین سالگرد رحلت مرحوم حاج آقای منصوری از این کتاب رونمایی شد.

«آشنای گمنام»؛ کتابی برای تکریم یک استاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    2 0
    خداوند رحمت کنه حجت الاسلام منصوری رو ایشون عبد صالح خدا بودند و واقعا سالهاست جای خالی ایشون در شهرستان صحنه حس میشه روحشون محشور یا پیامبر (ص) و اهل بیت (س) انشالله