دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اعضای ستاد بزرگداشت کنگره شهید رئیسعلی دلواری با امام جمعه بوشهر

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: رئیسعلی دلواری هیچگاه نگاه نکرد که چه تعدادی کنار او هستند و چه اندازه امکانات دارد، او فقط می‌دید که خدا را دارد و با همین اتکا انگلیس را شکست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست اعضای ستاد بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری با تسلیت ایام محرم با تشکر از مسئولین استان به جهت بازسازی مرقد شهید رئیسعلی دلواری در نجف، اظهار داشت: مرقد این شهید پایگاه مقاومت است، رئیسعلی دلواری انسانی مومن، متدین و مخلص بود و غیرت دینی و ملی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه شهید رئیسعلی دلواری دارای بصیرت سیاسی بود، تصریح کرد: او حاضر نبود یک وجب از خاک این میهن به دست بیگانه بیفتد.

وی شجاعت را یکی دیگر از ویژگی‌های شهید رئیسعلی دلواری عنوان کرد و گفت: او آن زمان در مقابل انگلیس که ابرقدرت دریایی بود ایستاد و با شجاعت مبارزه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با بیان اینکه کارهای این شهید همه منطبق با موازین شرع و تقوا بود، اظهار کرد: همه کارهای او بر اساس اجازه شرع بود، حتی لشکر او آیین نامه حرب داشت و در تاریخ زندگی رئیسعلی یک نفر پیدا نشد که عنوان کند او بد اخلاقی می‌کرد و لذا مصداق أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم بود.

وی داشتن اخلاق فردی و اجتماعی را یکی دیگر از ویژگی‌های رئیسعلی دلواری دانست و خاطرنشان کرد: رئیسعلی دلواری، مردم را برای خود مصادره نمی‌کرد، بلکه وجود خود را برای دین و مملکتش هزینه کرد، که مکتب شهید سلیمانی نیز برگرفته از مکتب شهید رئیسعلی دلواری است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: او اطلاعات وسیع سیاسی جهانی داشت و این یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید بود که به مسائل مختلف اشراف داشت، رئیسعلی دلواری هیچگاه نگاه نکرد که چه تعدادی کنار او هستند و چه اندازه امکانات دارد، او فقط می‌دید که خدا را دارد و با همین اتکا انگلیس را شکست داد.

وی گفت: اگر رئیسعلی نبود، همین خطه جنوب کشور در بوشهر و هرمزگان و خوزستان نیز تجزیه می‌شد، اما او اجازه نداد و به همراه همرزمان خود مبارزه کرد و رنج‌های زیادی دید.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: بزرگی نام رئیسعلی به خاطر همین نکات است و مهمترین علت آن دین داری، اخلاص و مجاهدت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه با نهادینه شدن فرهنگ رئیسعلی دلواری در جامعه فاصله داریم، یادآور شد: هرچند که کارهای خوبی طی سال‌های گذشته انجام شده اما بازهم نیازمند اقدامات جدی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha