چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام حسین

حوزه / محمد مهدی اسماعیلی گفت: هنرمندان و شاعران این سرزمین با آثارشان نشان دادند شور و عشق امام حسین (ع) را در قلبشان دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین «سوگواره حسینی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه» با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه امروز ۴ مرداد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در آغاز مراسم محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد ضمن تشکر از اهالی فرهنگ و هنر برای حضور در آیین عزاداری امام حسین (ع)، اظهار داشت: امسال نیز هنرمندان با حضور پرشورشان در تکیه حسینی نشان دادند عشق به امام حسین(ع) در وجودشان است.

وی با بیان اینکه هنرمندان و شاعران در صدها سال گذشته با آثارشان در ترویج فرهنگ عاشورا قدم برداشتند، گفت: با گسترش وسایل ارتباط جمعی، عاشورا به عنوان منشور سرافراز بشریت امروزه در سراسر جهان طنین انداز شده است و خوشبختانه ابراز ارادت به امام حسین(ع) هر ساله در کشور ما با جدیت و شور بیشتری انجام می‌شود، در جلسه امروز نیز خوشبختانه ابراز ارادت به امام حسین(ع) با تشییع پیکر یکی از شهدای گمنام هشت سال جنگ تحمیلی همراه شده است.

اسماعیلی با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم، اظهار کرد: اقدامات موثری برای پاسخ‌گویی به این هتک حرمت شد، دیروز نمایشگاه هنرهای تجسمی در حوزه هنری با محوریت هتک حرمت قرآن کریم برگزار شد، همچنین پویش‌هایی قرآنی نیز در تاسوعا و عاشورا در حال راه اندازی است تا شاهد عشق و ارادت مردم ایران به ساحت قرآن کریم باشیم، قرآن و اهل بیت(ع) دو امانت پیامبر نزد انسان‌ها است که باید در اوج عزت و احترام گرامی داشته شوند.

در بخش بعدی مراسم حجت الاسلام غلام رضا قاسمیان استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر غرب در توهین به قرآن کریم از روی عجز و ناتوانی است، زیرا هرگاه موج اسلام خواهی در جهان رواج پیدا می‌کند آنها با این قبیل اقدامات می‌خواهند چهره قرآن و اسلام را مخدوش کنند.

وی تأکید کرد: شهدا در مکتب امام حسین(ع) پرورش یافتند، بنابراین اگر می‌خواهیم فرزندانی حسینی داشته باشیم، آنها را به هیئت‌های عزاداری امام حسین(ع) ببریم.

در این مراسم همچنین مراسم روضه‌خوانی و مداحی نیز برپا شد و در انتها پیکر پاک یک شهیده گمنام بر دستان هنرمندان تشییع شد.

داریوش ارجمند، جلیل فرجاد، رضا ناجی، رضا فیاضی، محمد شیری و جواد انصافی از جمله هنرمندانی بودند که در این آیین حضور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha