چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد شمس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: همان‌گونه که حضرت زینب(س) به امام زین العابدین(ع) فرمودند، «روزی فرا می‌رسد که نور خدا از کربلا به همه جهان منتشر خواهد شد»، ما امروز شاهد این موضوع هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با اشاره به ماجرای واقعه کربلا به عنوان یک مبحث وحدت‌آفرین چه در آن دوران و چه در عصر حاضر، اظهار داشت: امام حسین(ع) علت قیام خود را اینگونه بیان کردند که من از روی خودخواهی و خوشگذرانی و یا برای فساد و ستمگری قیام نکردم، من فقط برای اصلاح در امت جدّم از وطن خارج شدم.

وی افزود: این سخن از امام حسین(ع) بیانگر میزان عمیق بودن فتنه در امت اسلام در زمان آن حضرت و همچنین ارائه راهکار برای درمان آن فتنه است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: پس از واقعه عاشورا، جنبش‌های مختلفی در راستای گرفتن انتقام خون شهدای کربلا در میان مسلمانان به راه افتاد که بزرگترین قیام و تأثیرگذارترین آن، قیام مختار ثقفی بود.

وی یادآور شد: همین اتحاد مسلمانان در آن دوران برای برخواستن درصدد زنده نگه‌داشتن یاد و نام امام حسین(ع) از قیام کربلا نشأت گرفته و امروزه نیز شاهد هستیم در ایام محرم، از هر رنگ و نژادی، پیر و جوان، زن و مرد برای امام خود سوگواری می‌کنند و در مراسم اربعین نیز شاهد جلوه‌ای عظیم از اتحاد مسلمانان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان اینکه ماه محرم علاوه بر اینکه ماه شهادت امام حسین (ع) است، در عین حال ماه به خود آمدن امت اسلام نیز محسوب می‌شود، اظهار کرد: امام حسین(ع) بزرگترین فداکاری را در راه زنده نگه‌داشتن دین اسلام انجام داد و از جان خود، فرزندان، خانواده و یاران خود در این راه گذشت و به برکت همین خون‌های ریخته شده است که مراسم محرم در اقصی نقاط دنیا امروز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که حضرت زینب(س) به امام زین العابدین(ع) فرمودند، «روزی فرا می‌رسد که نور خدا از کربلا به همه جهان منتشر خواهد شد»، ما امروز شاهد این موضوع هستیم.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha