یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام

امام جمعه شیراز با اشاره به کتک زدن بانوی محجبه در نارنجستان قوام، گفت: عمق این قضیه را که با دل ما چه می‌کند اگر بخواهم بگویم شما را یاد روضه‌ای می‌اندازد و ما این کتک خوردن برایمان خیلی سنگین است و گفت “سیلی زدی به فاطمه دستت شکسته باد … سیلی زدن مقابل چشم پسر چرا”؛ شنیده‌ام همراه بانوی محترم دختر خانم ایشان هم بوده و مقابل بچه چرا مادرش را زده است؟.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ شیراز به موضوع نارنجستان قوام شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله اول قضیه ناراحت کننده و بسیار دلخراشی بود که متاسفانه در نارنجستان قوام پیش آمد و یک بانوی محترمه محجبه از دست یک نامحرم کتک خورد.

بیشتر بخوانید:

ضرب و شتم خانم آمر به معروف در نارنجستان شیراز / بازداشت هنجارشکنان + عکس

وی افزود: عمق این قضیه را که با دل ما چه می‌کند اگر بخواهم بگویم شما را یاد روضه‌ای می‌اندازد و ما این کتک خوردن برایمان خیلی سنگین است و گفت “سیلی زدی به فاطمه دستت شکسته باد … سیلی زدن مقابل چشم پسر چرا”؛ شنیده ام همراه بانوی محترم دختر خانم ایشان هم بوده و مقابل بچه چرا مادرش را زده است؟.

امام جمعه شیراز ادامه داد: هر تحلیلی بر ابعاد قضیه ممکن است و چیزی پیش آمده و نیامده را کنار بگذارید آنچه که رنج آور است این است که همیشه می گوییم «زورت به زن می رسد» و این رنج است، رنج‌آورتر اینکه برای توجیه خود حیثیت یک مجموعه ارزشمند را زیر سؤال می برد و این جرم دیگری است و جرم بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: برخی از مجموعه‌های ما مرتب شهید می‌دهند و از آن طرف دشمن هم مرتب لجن پراکنی می‌کند و یک نفر با یک رفتار ناشایست حیثیت یک مجموعه بزرگ را در جامعه زیر سؤال ببرد، اینها هر کدام یک درد و رنج مفصل است که نه وقت است و نه مصلحت می‌دانم که ابعاد این قضیه را از حیث رنج آور بودنش برای جامعه دینی بیان کنم.

وی تاکید کرد: در رابطه با این اتفاق دیروز به تفصیل به شخص رئیس جمهور توضیح دادم که ایشان هم ناراحت شدند و فرمودند «پیگیری کنید تا نتیجه مناسب برای آرامش قلب مومنین ایجاد شود.»

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: حالا که این درد و رنج ایجاد شده چه کار کنیم؟ یک بار دیگر مطلبی را که ۹ ماه هم پیش عرض کردم و برخی از مجموعه ها کم لطفی کردند بیان می کنم، برادران و خواهران در عرصه یک جنگ ترکیبی هستیم و هرکس این موضوع را باور ندارد اطراف خود را نمی پاید.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب هم تصریحا فرمودند جنگ ترکیبی است یعنی شیطان همه ابزار و قوایش را به میدان آورده است و در این عرصه جنگ ترکیبی ما باید فرماندهی میدان جنگ فرهنگی و اجتماعی را خیلی دقیق انجام دهیم تا به نتیجه برسیم.

امام جمعه شیراز توضیح داد: بنده ۹ ماه پیش گفتم که یک قسمت این کار به عهده خود مردم است و غیر از حضور مردمی هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی این منکرات را بگیرد، اگر می‌خواهیم جلوی منکر گرفته شود یک قسمت وظیفه مردم است و این موضوع را مطابق رساله امام و بیانات رهبر معظم انقلاب گفتم که رهبری فرمودند تذکر لسانی وظیفه همگانی است و اگر تنها شدید عرصه جنگ را خواهید باخت.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها و مسئولین باید متوجه این جریان باشند و روی آن مانور دهند که هر اقدامی می کنیم مطابق خواسته مردم است. این را به حسب شرعی طبق قواعد امر به معروف و نهی از منکر عرض کردم واجب عمومی است، رئیس جمهور هم فرمودند باید مردمی شود و این به این معنا نیست که دستگاه‌ها هیچ کاری نخواهند بکنند و برخی بد برداشت می‌کنند و نمی فهمند چه گفته می شود؛ خیر، این قسمت مردمی باید وجود داشته باشد تا کار بعدی را هم بتوان انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: بنده از اولین لحظات پیگیر این قضیه بودم و اول از مردم تشکر کردم چون عده قابل توجهی از مردم وظیفه خود را درست انجام دادند یعنی امر به معروف و نهی از منکر لسانی.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: اگر تمام قوای مجموعه‌های مختلف پای کار بیایند این از عهده مردم ساقط نمی‌شود و شرعاً واجب است. رهبر معظم هم فرمودند «وظیفه عموم مردم است که لسانی تذکر دهند.» قید کار را هم عرض می کنم که کسی وارد اقدام غیر از تذکر لسانی نشود و آنجا مسئول دارد.

وی با بیان نکته دوم که حضور شما مردم که بسیار حضور بصیرانه، قوی و به موقع بود، اضافه کرد: این حضور بصیرانه باید استمرار پیدا کند نه اینکه یک لحظه حرفی زدیم و رفتیم بلکه استمرار حضور باید برنامه‌ریزی داشته باشد. مساجد، محافل و مراکز دینی بایستی روی حضور مردمی برنامه‌ریزی کنند. شورای هماهنگی تبلیغات، سازمان تبلیغات و… باید در این زمینه‌ها کار کنیم حالا ممکن است بگوییم در حیطه وظایفشان هست یا نیست ولی اصل کار این است که می‌خواهیم دینمان به صورت عملیاتی در جامعه اجرا شود پس همه باید کمک دهند و ضمن تقدیر و تشکر از همه مراکز باید روی تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر لسانی به صورت ویژه کار کنند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: بحث بعدی، ماجرایی که‌ واقع شده است ابعادی از نظر جرم و گناه دارد و این‌کار وظیفه مجموعه دادگستری و دستگاه‌های اجرایی است، اینکه دشمن می‌خواهد و تعمد دارد که در این طور مواقع مردم را به رفتارهای غیرقانونی وادار کند و بنده پیام دادم که مسئولین در چارچوب قانون به این مسائل رسیدگی کنند. رسانه دشمن ایران اینترنشنال دوست شما نیست و بر می گردد در چار چوب قانونش را حذف می کند چون دلشان می خواهد در کشور ما هرج و مرج شود.

وی افزود: هر کس بخواهد هرج و مرج کند و از چارچوب اقدام قانونی خارج شود به نظام خیانت می کند؛ در عرصه جنگ ترکیبی برخی ها نادانسته برای دشمن کار می‌کنند و آن کسی است که قانون شکنی می‌کند، خیر در چارچوب قانون؛ همه چیز باید در چارچوب قانون انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ادامه داد: از طرف دیگر استدعا داریم و جداً می‌خواهیم که ‌مسئولین این پرونده را مشمول زمان نکنند و امروز این موضوع در فضای رسانه ای کشور طرح شده است و برای بررسی چقدر وقت می خواهد؟ مدت معقول برای بررسی قضیه باشد اما اینکه بیفتد پشت سر نه؛ ظاهرا مسئولین در مصاحبه‌ها اعلام کردند که به صورت فوری و خارج از نوبت بررسی می شود و ما منتظریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: مسئله دیگر این است که دستگاه محترمی که این فرد خطاکار خود را وابسته به آن می داند باید پیگیر باشند که چرا یک نفر از جایگاه خود سوءاستفاده کند؟ فرماندهی محترم مجموعه گفته بازرسی قضیه را بررسی می کند که هم متشکریم و هم می خواهیم که این کار زود نتیجه‌اش را نشان دهد و کاری نکنیم مردمی که این قدر شهید داده اند احساس کنند نسبت به ارزش‌های دینی که بچه‌هایشان کشته شدند برخی ها بی‌تفاوت هستند و خیلی برایشان مهم نیست.

وی تصریح کرد: این قضیه باید پیگیری شود و ما هم دنبال این مسئله را خواهیم گرفت که هر چه بگذرد مشمول مرور زمان نخواهد شد و حواس همه جمع باشد؛ دیده‌اید بنده آرام هستم اما یک جرم علنی و حرمت شکنی اینگونه انجام شود و هیچ واکنشی نشان داده نشود و مشمول مرور زمان شود را بنده به هیچ وجه رضایت نخواهم داد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: نکته دوم تشکر از امت حزب الله برای حضور حماسی در عاشورا است و در دهه محرم غوغا کردید. من گفتم دستتان را می‌بوسم اما سر من خاک پای عزاداران امام حسین(ع) که غوغا کردند؛ در حالی که دشمنان قرآن و اهل بیت از یک طرف قرآن آتش می‌زدند و اصرار داشتند مردم در سینه زنی، حسینیه ها و مراسم عزا نیایند اما حرکت عظیم مردم تو دهنی محکم به تمام استکبار و عمله استکبار و دشمنان امام حسین(ع) و اهل بیت بود که این ملت خاکش از خاک اهل بیت گرفته شده و خلق شده است و تا هر چه جان دارد پای ارزش‌های اسلامی و ایمانی خود محکم خواهد ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان کرد: آفرین به شما مردم، به عزیزان جوانی که دشمن طمع کرده بود که به میدان نمی آیند ولی چنان به سینه می زدند و چنان زنجیر می زدند و وسط میدان عزا اشک می ریختند که همه دنیا بداند. امام صادق(ع) فرمود شیعه ما را از خاکی آفریدند که ما اهل بیت آفریده شدیم و هر وقت ما غمگینیم آنها هم غمگین هستند و شما با غم امام زمان(عج) همراهی کردید. تشکر می‌کنیم از همه کسانی که بانی خیر شدند و تشکر از رسانه‌هایی که تلاش کردند اوج این خروش امت حزب اللهی رابه چشم جهانیان برسانند.

وی تصریح کرد: عظمتی که شما آفریدید بنده مطمئن هستم امام زمان(عج) جاهایی که در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رنج می برید همراه شماست و دعای امام زمان(عج) پشت سرتان است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: سخن پایانی در هفته پیش رو هم سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی است و هم روز خبرنگار و هم روز بزرگداشت شهدای حرم است، آنهایی که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شدند و یاد این عزیزان شهید را گرامی می داریم و از خدا می‌خواهیم که از برکات بیشتر بهره‌مندشان کند و خانواده‌های معظم آنها عزیز هستند و بیش از پیش مورد اکرام و احترام امت اسلامی قرار بگیرند و همه ما بتوانیم در ادامه مسیر انقلاب اسلامی راه شهدا به ویژه شهید سلیمانی را آنچه که وظیفه مان است به خوبی انجام بدهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • برداشت های ما IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    آقا جان برداشتهای نادرست ما از کلام رهبری هم گاه ... اولویت اقتصادی ایجاب می کند به امور تقوایی من جمله حجاب مصر باشیم، تقوی روزی آور و خوب کننده حال اقتصاد است