دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/بیست و چهارمین جلسه هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس استان البرز

حوزه/ استاندار البرز در جلسه هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس استان با اشاره به ضرورت حفظ اثار و ارزش های دفاع مقدس، گفت:حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز امروز در بیست و چهارمین جلسه هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس استان البرز که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه صفر با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: عمر خدمتگزاری‌ها کوتاه است و آنچه باقی می‌ماند اقدامات و کارنامه ما به‌ویژه در حوزه حفاظت از ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: به‌عنوان کارگزاران نظام باید بر عملکرد خود در جهت تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مرور مداوم داشته باشیم.

عبداللهی گفت: فعالیت در این حوزه علاوه بر تکالیف محوله، به اراده قلبی و اهتمام جهادی نیاز دارد.

وی افزود: تکمیل باغ موزه دفاع مقدس در گرو همپوشانی و تعامل ویژه‌ای بین فرمانداران و شهرداران با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: روند تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس رصد می‌شود و تمامی شهرداری‌ها باید تعهدات خود را در بخش عمرانی پروژه اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: باید طبق مصوبات، ساخت تمامی یادمان‌ها و المان‌های شهدای گرانقدر استان در شهرستان‌ها محقق شود.

عبداللهی گفت: آنچه که در این رابطه اهمیت دارد، ساخت اِلمان‌ها و یادواره‌ها در کنار اقدامات و برنامه‌های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان هر شهرستان باید بر اساس دستورالعمل با تشکیل هیات امنا نسبت به حفظ اِلمان‌ها و اقدامات فرهنگی در این رابطه اقدام کنند.

استاندار البرز یادآور شد: در حوزه تألیف و چاپ کتاب باید از محل یک درصد اعتبارات فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تخصیص یابد.

عبداللهی اظهار کرد: دیدار و تکریم خانواده شهدا باید به‌صورت برنامه محور در دستور کار قرار گیرد و طبق دو سال گذشته، در یک بازه زمانی ویژه‌ای همچون هفته‌های دفاع مقدس، بسیج، فراجا و ارتش برای این امر اقدام شود.

وی تأکید کرد: تجلیل از پیشکسوتان بانو دوران دفاع مقدس براساس فرمایش مقام معظم رهبری در استان انجام شود.

گفتنی است فاز اول باغ موزه دفاع مقدس استان البرز تکمیل شده و فاز دوم در حال پیشرفت است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha