شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ث

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران و رهبری امامین انقلاب، حس ما می‌توانیم در زمینه‌های مختلف زنده شده‌ است، گفت: به قدری در علم و صنعت، پیشرفت کردیم که علاوه بر تولید قطعات پالایشگاهی پیشرفته قابل نصب در دریا، اساتید نخبه دانشگاه کاشان نیز توانسته‌اند ۱۵۰۰ مقاله علمی درجه اول را در خارج از کشور ارائه نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه درمانی جدید و افتتاح دستگاه جدید درمان و تشخیص سرطان بیمارستان آیت الله یثربی کاشان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله سیدمهدی یثربی امام جمعه فقیدکاشان، با ابراز خرسندی از دستگاه جدید سرطان شناسی در این بیمارستان، اظهار داشت: در اولویت قرار دادن سلامت مردم اقدامی قابل تحسین است.

وی با اشاره به تفاوت‌های وضعیت درمان کشورمان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در حالی که ۴۵ سال پیش پزشک عمومی از هند و پاکستان می‌آوردیم، امروز به دلیل پیشرفت چشمگیر در عرصه پزشکی نه تنها خودکفا شدیم، بلکه پزشک و تجهیزات پزشکی به خارج از کشور نیز صادر می‌کنیم.

حجت السلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران و رهبری امامین انقلاب، حس ما می‌توانیم در زمینه‌های مختلف زنده شده‌ است، گفت: به قدری در علم و صنعت، پیشرفت کردیم که علاوه بر تولید قطعات پالایشگاهی پیشرفته قابل نصب در دریا، اساتید نخبه دانشگاه کاشان نیز توانسته‌اند ۱۵۰۰ مقاله علمی درجه اول را در خارج از کشور ارائه نمایند.

وی به تشریح پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه نظامی پرداخت و اظهار کرد: در حالی که در ابتدای جنگ مجبور بودیم سیم خاردار وارد کنیم، اما در حال حاضر پهپادهایی را تولید می‌کنیم که دقیق‌ترین نقطه مورد نظر را هدف قرار می‌دهد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه اگر کسی مومن باشد و تلاش کند، همانند امثال شهید تهرانی مقدم می‌شود که با زیارت عاشورا می‌تواند راه‌کاری برای حل مشکل موشکی پیدا کند، یادآور شد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در تولید تجهیزات پزشکی باید به کیفیت مطلوب برسد، جوانان کشورمان باید با توکل بر خداوند متعال می‌توانند در ساخت دستگاه‌های پیشرفته سرطان شناسی نیز به خودکفایی برسند.

محمد شریف زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان نیز ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت کشور خصوصا کادر درمان شهرستان کاشان، اظهار کرد: خدا را شاکریم که علاوه بر نهادهای مردمی کمک رسان به بیماران سرطانی، مجموعه مدرن و پیشرفته سرطان شناسی را نیز در بیمارستان آیت الله یثربی داریم.

زارعی، بحث بهداشت و درمان را یکی از معیارهای توسعه و پیشرفت جوامع بشری دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرستان کاشان دارای تمدنی کهن است، بنابراین لازم است تا با استفاده از ظرفیت مسئولان و خیرین به بیماران صعب العلاج کمک شود.

جواد نایینی نماینده ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل بر لزوم در اولویت قرار دادن بحث سلامت در منطقه کاشان تأکید کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha