شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید علیرضا ادیانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: امام علی (ع) فرمودند: سعادتمندترین مردم کسی است که ۵ ویژگی داشته باشد، اول اینکه برتری ما را بشناسد و بداند همه موجودات عالم در پرتو ولایت ما روزی می خورند و ما کارگزاران عالم هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، در افتتاحیه بیستمین دوره رشد و تعالی، معنوی و بصیرتی ویژه همسران فرماندهان و مدیران فراجا که مجتمع فرهنگی،آموزشی و تربیتی عمار برگزار شد، با عرض تبریک حلول ماه خجسته ربیع المولود، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند" کسی که بشارت ربیع را به ما بدهد ما به او بشارت بهشت را خواهیم داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره سفارش جاودان پیامبر اکرم (ص) در حدیث شریف ثقلین، گفت: من دو چیز گرانبها در بین شما به جا می گذارم ، ثقل اکبر یعنی قرآن کریم و ثقل اصغر یعنی عترت و خاندانم، این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا اینکه در حوض کوثر برمن وارد شوند و هر کس به این دو ثقل تمسک جوید هرگز گمراه نخواهد شد.

وی افزود: قرآن کریم توسط جبرئیل (ع) بر پیامبر(ص) نازل و به دست مولای متقیان امام علی (ع) تنظیم شد و اکنون در دسترس ماست و هرگز از اهل بیت پیامبر (ص) جدا نمی شود و همیشه این دو بال با هم و مکمل همدیگرند و به تعبیری دو بال برای سعادت و اداره زندگی بشر در جمیع امور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی خاطرنشان کرد: امام راحل در وصیت نامه الهی و سیاسی خود فرمودند: شاید "لن یفترقا " اشاره به این باشد که هر چه از محجوریت بر سر قرآن رفته است، بر سر اهل بیت (ع) هم رفته باشد، به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، قرآن و ائمه (ع) حاکم شدند و هر دو از محجوریت بیرون آمدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر دشمن در دشمنی خود جدی است ما هم در مقابله و برخورد جدی هستیم، اگر کسانی بخواهند نظم اجتماعی و آرامش و آسایش مردم را تهدید و به مخاطره بیاندازند و پا را از مرزهای رسمی جمهوری اسلامی فراتر نهند آن موقع است که نیروهای مسلح ما هوشیار و آماده با قانون شکنان برخورد می کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به اهمیت انس با اهل بیت و حضرات معصومین (ع) گفت: امام علی (ع) فرمودند: سعادتمندترین مردم کسی است که ۵ ویژگی داشته باشد، اول اینکه برتری ما را بشناسد و بداند همه موجودات عالم در پرتو ولایت ما روزی می خورند و ما کارگزاران عالم هستیم.

وی با اشاره به دومین ویژگی انس با اهل بیت (ع) را از منظر امام علی (ع) گفت: محبت را برای ما خالص کند یعنی محبتش طمع کارانه و ریاکارانه نباشد، همان طوری که پیامبر و خاندان پاکش محبت خود را نسبت به خداوند خالص کرده بودند، راه قرب پروردگار تنها از طریق اهل بیت (ع) است، محبت تسهیل کننده راه اطاعت است .

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی، ویژگی سوم را اطاعت از دستورات اهل بیت (ع) دانست و ابراز داشت: امام حسن مجتبی (ع) فرمود: کسی که نافرمانی خدا می کند خدا را نشناخته است، اگر انسانی از دستورات خداوند و ائمه (ع) نافرمانی می کند و مدعی این است که خداوند و ائمه (ع) را دوست دارد دروغ گفته است .

وی در تبیین ویژگی چهارم و پنجم گفت: امام معصوم فرموده اند: به آنچه که ما فرا می خوانیم اجابت کنید و از آنچه که ما از آنها باز می داریم، دوری کنید .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پایان تصریح کرد: هوشیار باشید که دشمن در کمین است ، فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح را به تقویت بصیرت در خود، خانواده ، همسران و فرزندانشان توصیه کردند .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha