یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: رئیس جمهور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کردند در حالی که دست ایشان از دستاوردهای این دوره ریاست جمهوری پر بود و پروژه های غربی را منفعل کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حضور مقتدرانه رئیس جمهور در سازمان ملل اظهار کرد: رئیس جمهور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کردند در حالی که دست ایشان از دستاوردهای این دوره ریاست جمهوری پر بود و پروژه های غربی را منفعل کرده بود.

امام جمعه خارگ اظهار کرد: اعتراف غرب به شکست پروژه منزوی ساختن ایران، عضویت ایران در سازمان همکاری‌ شانگهای، دعوت از ایران برای عضویت در گروه بریکس، پایان یافتن دیپلماسی التماسی، لغو انتصاب هشت بازرس آژانس در ایران با ملیت‌های آلمانی و فرانسوی، شکست پروژه اغتشاشات و ناامن‌سازی ایران در سالگرد مهسا امینی از جمله این موارد بود.

وی افزود: در طول یک ماهه گذشته، موضوعات متعددی پیرامون تحولات داخلی و پرونده‌های خارجی ایران به موضوع اصلی مقامات و رسانه‌های غربی تبدیل شده که بررسی آنها با توجه به تحولات پیشِ‌ روی کشور طی روزها و ماه‌های آینده از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام کارگر ابراز داشت: اجرایی‌شدن روند تبادل زندانیان، آزادسازی منابع ارزی ایران، برگزاری نشست فصلی شورای حکام آژانس و سررسید موعد رفع تحریم‌های موشکی در ۱۸ اکتبر(۲۶ مهر) گرفته تا گمانه‌ها پیرامون از سرگیری روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، سفر رئیس جمهور به نیویورک، سالگرد اغتشاشات سال گذشته و پایان ضرب‌الاجل ایران به دولت عراق در خصوص گروهک‌های تروریستی مقیم اقلیم کردستان از جمله مهم‌ترین این موضوعات هستند.

امام جمعه خارگ با بیان اینکه آمریکایی ها بدانند خواب آشفته‌ تعبیر ندارد گفت: نوع مواجهه آمریکا و اروپا نشان می‌دهد که آنان به هیچ روی دوست ندارند حتی یک روز، نظام اسلامی برپا باشد و برای تحقق این آرزو از هیچ کوششی نیز فروگذار نکرده‌اند لکن قدرت و عظمت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی که متکی به الطاف الهی و حضور مردمی و قدرت ایثار شهیدان و ایثارگران است، آنان را وادار به پذیرش اقتدار ایران کرده است. لذا از یک سو با تمام قوا به ایران می‌تازند اما از سوی دیگر، مجبورند واقعیت‌های ایران قوی را بپذیرند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هر کدام از نیروهای مسلح به فراخور مسئولیتشان امنیت آفرینی کرده اند. قدردان همه آن عزیزان به ویژه سربازان عزیزمان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha