دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پیامبر

حوزه/ حجت‌الاسلام باوقار گفت: آنقدر آموزه های حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم زیباست که اگر ما به آنها عمل کنیم جوامع اسلامی سرافراز می شوند.

حجت‌الاسلام رضا باوقار رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان ضمن تبیین مسئله دین در طول تاریخ اظهار کرد: در طول تاریخ به دو واژه خیلی ظلم شده است، نخست واژه دین؛ دین ستیزی و دین گریزی نشانه جهل بشر است. آنچه پیامبر به عنوان قانون آورده است برای زندگی بهتر است.

وی افزود: دیگری مذهب، یعنی روشی که دین را به وسیله ی آن پیاده سازی می کنید. که به هر دو اینها ظلم کرده اند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با یادآوری عمل کردن به کلام وحی گفت: یکی از این قوانین اعتصام به حبل الله است. خداوند در قرآن فرمود: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا»

حجت‌الاسلام باوقار بیان کرد: سخنی بگویید، حرفی نزنید که بوی تفرقه بیاید؛ آنقدر آموزه های حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم زیباست که اگر ما به آنها عمل کنیم جوامع اسلامی سرافراز می شوند.

وی، الگو قرار دادن شخصیت والای رسول الله(ص) را مورد تأکید قرار داد و افزود: آنچه امروز ما می‌بینیم مطلوب پیامبر نیست؛ پیامبر(ص) فرمود کلمه لا اله الا الله بگو تا رستگار شوید و عمل گرایی در خصوص وحدت را خط مشی قرار دهیم و از مقام گفتار به مقام عمل بیاییم؛ ایدئولوژی ما باید از شناخت به عمل سوق بگیرد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با طرح این پرسش که ما چقدر شخصیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را می شناسیم؟ ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید: از پیامبر الگو بگیرید که او الگوی خوبی است. ما باید این عهد را با خود ببنیدم که تاسی از رفتار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم داشته باشیم.

حجت‌الاسلام باوقار ابراز کرد: پیامبر(ص) با این همه صفات عالی و پسندیده، خداوند در مورد ایشان می فرماید: مهربان است و این پیامبر مهربان، می فرماید هوای هم را داشته باشید و حول دو محور باشید؛ قرآن و اهل بیت سفارش پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به مهربانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم افزود: ابن اثیر از علمای اهل سنت می گوید: "رأفت بالاتر از مهربانی است و پیامبر رئوف است یعنی دقیق ترین و مهربان ترین را رفتار دارد". پس لازم است مانند پیامبر رئوف رفتار کنیم.

حجت‌الاسلام باوقار در توضیح کیفیت فرستادن صلوات بر پیامبر اکرم(ص) گفت: سیوطی از مفسرین اهل سنت در تفسیر الدرالمنثور تقریبا حدود ده حدیث در کیفیت صلوات گفته است و در حدیثی آورده شد است: از پیامبر پرسیدیم چطور بر تو صلوات بفرستیم؟ حضرت فرمودند: بگویید "اللهم صل علی محمد و آل محمد"؛ پیامبر فرمود: بر من صلوات ابتر نفرستید.

وی اضافه کرد: در صحیح مسلم آمده که پیامبر(ص) فرمود: اینگونه بر من صلوات بفرستید "اللهم صل علی محمد و علی آل محمد". ابن ماجه در کتابش می گوید: هرگاه بر پیامبر صلوات می‌فرستید به بهترین نحو بفرستید و بهترین نحو این گونه است "اللهم صل علی محمد و علی آل محمد» است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با اشاره به مستند بودن روایات در خصوص صلوات گفت: روایات را نمی شود را شیعه و سنی کرد، مهم این است که جامعه اسلامی آنچه مرضی خداست انجام دهد و این نکته در صلوات گفته شد که بهترین نحو که پیامبر(ص) دوست دارد صلوات فرستاده شود.

وی افزود: خداوند در قرآن در مورد پیامبر(ص) می‌فرماید: "انک‌ لعلی خلق عظیم". آیا این که در جهان هزاران نفر کشته و اسیر می‌شود بر مبنای این آیه است؟ جنایات بی شمار گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی تحت تاثیر تفکرات تکفیری میلیون ها نفر کشته، هزاران نفر مفقود الاثر و هزاران زن و دختر شدند.

حجت‌الاسلام باوقار در پایان گفت: امیدوارم در اندیشه، رفتار، گفتار و کردار، به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تاسی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha