شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با بیان اینکه دشمن از هر موضوعی به‌دنبال بهانه درست کردن است، گفت: خداوند رحمت کند دختر خانمی که به تازگی فوت کرد و به‌عنوان یک هموطن ناراحت از دست دادن و فوت این دختر هستیم و به خانواده‌اش تسلیت می‌گوییم، اما مشاهده کردیم که چگونه دشمن به دنبال سوء استفاده از این مرگ بود و حتی سازمان‌های بین‌المللی و برخی افراد بازهم دم از حقوق زنان می‌زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع فرماندهان انتظامی استان، با بیان اینکه هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کند، اظهار داشت: متاسفانه برخی کشورها اسلامی در این مدت تنها به صدور یک بیانیه بسنده کرده‌اند.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه خداوند رحمت کند کسی که به سه سوال اساسی، از کجا آمده‌ام، کجا هستم و به کجا می‌خواهم بروم، جواب دهد، گفت: در کنار دغدغه‌ها و نیازهای اولیه زندگی که باید برای بشر تأمین باشد، لازم است تا به این سه سوال مهم نیز پاسخ دهیم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه معیشت مردم باید تأمین شود و این وظیفه مسئولان است، یادآور شد: اول باید این نیازها محقق شود و سپس از کارمندان و نیروهای خود بخواهیم به فعالیت‌های خود مشغول شوند.

وی بیان اینکه همان اندازه که به مسکن فکر می‌کنیم باید به این سه سوال اصلی بشر هم فکر کنیم، اظهار کرد: اگر به‌درستی به این سه سوال جواب ندهیم، زندگی انسان دچار مشکل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه هیاهوی زندگی باعث غفلت انسان از این سوال‌های اساسی می‌شود، گفت: در عرصه خدمت رسانی‌ها هر کسی که دغدغه برای اثرگذاری دارد، باید به این سوال‌ها جواب دهد.

وی افزود: زمانی که حضرت امیر(ع) از مدینه به کوفه آمدند، برای ایجاد نظم عمومی و امنیت نیروهایی به عنوان شرط الخمیس که همان نیروی انتظامی امروز است را ایجاد کردند تا متولی ایجاد نظم عمومی در جامعه باشند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه امام علی(ع) امین‌ترین افراد و بهترین‌ها را در این نیرو به کار می‌گرفت، خاطرنشان کرد: فعالیت شما یک جهاد دائمی و مستمر است و خدمت‌رسانی شما پایان پذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی ملجأ مردم است، یادآور شد: با وجود تمام نقشه‌های دشمنان علیه نیروی‌های نظامی و انتظامی، اما امروز در مواجهه با مشکلات اولین جایی که به ذهن انسان می‌رسد نیروی انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه وجود رعب و وحشت در میدان نبرد، خاصیت دشمنان است، اظهار کرد: کسی که در موضع حق قرار دارد ترس برای او بی‌معنیست، اما در مقابل آنکه در جبهه باطل است باید بترسد.

وی با اشاره به اینکه مسئولی که صادق است، بنایش خدمت به مردم و اسلام است، ابراز کرد: در اینجا مسئله خدمت به شخص مطرح نیست، بلکه همه خدمتگزاران صادق برای تحقق اسلام و اعتلای کلمه الله تلاش می‌کنند.

امام جمعه همدان، در ادامه با بیان اینکه دشمن از هر موضوعی به‌دنبال بهانه درست کردن است، مطرح کرد: خداوند رحمت کند دختر خانمی که به تازگی فوت کرد و به عنوان یک هموطن ناراحت از دست دادن و فوت این دختر هستیم و به خانواده‌اش تسلیت می‌گوییم اما مشاهده کردیم که چگونه دشمن به دنبال سوء استفاده از این مرگ بود و حتی سازمان‌های بین‌المللی و برخی افراد بازهم دم از حقوق زنان می‌زدند.

وی با بیان اینکه چرا غرب صحبتی از حقوق بشر در مورد ۳۰۰۰ کودکی که در فلسطین و زنان و دخترانی که توسط موشک‌های غرب به شهادت رسید نمی‌کند، یادآور شد: همه ما یک خانواده هستیم، اینکه در یک خانواده اعضا نسبت به رفتار یکدیگر انتقادی داشته باشند امری عادی است، اما هیچکس راضی به وجود مشکل برای عضو دیگر نیست، ما برای همان افراد کشف حجاب کرده نیز دعا عاقبت به‌خیری داریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه ایجاد اغتشاشات و دو قطبی سازی در جامعه اسلامی بازاری برای کسب منفعت توسط دشمنان است، خاطرنشان کرد: ذات دشمن، دشمنی است اما نمی‌دانند ساختار سیاسی کشور ما به‌راحتی قابل براندازی نیست و ریشه‌های مردمی و بخش ساختار سیاسی عواملیست که این مهم را محقق کرده است.

وی با گرامیداشت یاد خاطره شهدای مدافع امنیت، اظهار کرد: نیروی انتظامی در این مدت بیش از ۶۰ نفر شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده تا امنیت در کشور حاکم باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha