شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست ويژه نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم که با موضوع فلسطين با حضور رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: حماس با محاسبه وارد این جنگ شده و با جنایت های اسرائیل آشنا بوده و اطلاع از این اوضاع داشت؛ اما جنایت های این رژیم کودک کش، آنان را مصمم کرده که طوفان الاقصی را آغاز نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در نشست ویژه نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که با موضوع فلسطین در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، به مسئله فلسطین و آیه ۳۹ سوره حج اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللّهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ / به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته اند و خدا بر یاری آنها تواناست».

وی ابراز داشت: امروز با جنایت ها و کودک کُشی های اسرائیل، مظلومیت فلسطین و مردم غزه برای جهانیان ثابت شده و حمایت‌های کم نظیر و چشمگیری از سوی مردم دنیا صورت گرفته که ستودنی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان ساخت: در ایران اسلامی نیز شاهد علاقه، عشق، حماسه و خروش برای ملت فلسطین هستیم و ثبت نام میلیونی برای پویش حضور در فلسطین نشان دهنده این عشق و علاقه است.

رئیس کمیته دفاع انقلاب اسلامی از فلسطین به مسئله مشروعیت مقاومت اشاره کرد و بیان داشت: مطابق با دستورات اسلامی، کسانی که خانه و زندگی‌شان مورد تهاجم دشمن قرار بگیرد، لازم و واجب است که از خود دفاع کنند که نشان دهنده مشروعیت مقاومت و دفاع از نگاه اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: بیش از ۷۰ سال است که شجره خبیثه اسرائیل را در قلب جهان اسلام و در فلسطین کاشته اند تا در مقابل جامعه اسلامی ایستاده و به اختلاف افکنی در میان امت اسلام بپردازند.

اتفاقات امروز فلسطین از نگاه رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)

وی به ارائه تحلیلی از رفتار کشورهای غربی در این روزها، پرداخت و ابراز داشت: تحلیل بنده این است که آمریکا و انگلیس در حال مشاهده هستند که نابودی اسرائیل نزدیک شده و ترس از آن دارند که پایگاه خود را در قلب جهان اسلام از دست بدهند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پاسخ به این سوال که چرا با وجود این همه تلفات و خرابی ها، حماس وارد این جنگ شده است؟ خاطرنشان ساخت: حماس با محاسبه وارد این جنگ شده و با جنایت های اسرائیل آشنا بوده و اطلاع از این اوضاع داشتند؛ اما جنایت های این رژیم کودک کش، آنان را مصمم کرده که طوفان الاقصی را آغاز نمایند.

سخنران این جلسه با اشاره به جریانات موجود در فلسطین گفت: یکی از جریان های موجود در فلسطین، جریان خودگردان و فتح است که از سال ۱۹۷۹ میلادی وارد گفت وگو با اسرائیل شده و توافق با این رژیم را به امضا رساندند؛ اما هیچ گونه بهره ای برای آنان نداشته و تماما زیر سلطه اسرائیل هستند.

رئیس کمیته دفاع انقلاب اسلامی از فلسطین بیان داشت: جریان دیگر، گروه های جهادی فلسطین هستند که قبل از روی کار آمدن «حرکت اسلامی جهادی» روی کار آمده و آنچنان نتوانستند کار اساسی انجام دهند؛ اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان اسلامی در فلسطین رشد پیدا کرد و شورای جهاد اسلامی با نظریات امام راحل حرکت کرد و از آن روز، جریان فلسطین به صورت کامل تغییر پیدا کرد؛ مخصوصا بعد از شکست اسرائیل از حزب الله لبنان، این باور برای آنان به وجود آمد که می توانند اسرائیل را شکست دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: این پیروزی ها برای اسلام و اندیشه اسلام است؛ اسلامی که برگرفته از مکتب امام حسین علیه السلام است و سردار شهید سلیمانی در گسترش آن بسیار اثرگذار بوده و اسماعیل هنیه پس از شهادت سردار دلها، سه مرتبه گفته است شهید سلیمانی، شهید قدس است.

وی ابراز داشت: جنایات اسرائیل مربوط به دیروز و امروز نیست؛ بلکه از همان ابتدای اشغال فلسطین، جنایت های خود را علیه مردم فلسطین آغاز کرده و به هیچکدام از قطعنامه ها نیز پایبند نبودند و حتی نقشه داشتند مردم فلسطین را به خارج از این کشور انتقال داده و یهودی سازی کامل در فلسطین داشته باشند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان ساخت: خطر اسرائیل، نه تنها برای مردم فلسطین، بلکه برای تمام جهان اسلام است و باید از صفحه روزگار محو شود.

رئیس کمیته دفاع انقلاب اسلامی از فلسطین بیان داشت: همه باید بدانند که اسرائیل در داستان طوفان الاقصی هیچگونه امتیازی به دست نیاورده و مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب، شکست آنان از نظر نظامی و امنیتی غیرقابل ترمیم است.

اتفاقات امروز فلسطین از نگاه رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)

حجت الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: فلسطینی ها بناست ادامه دهند و تصمیم بر ادامه دارند و همه باید به فلسطین کمک کنند؛ تجمعات و صدور بیانیه خوب است؛ اما کافی نیست و باید کمک های نقدی خود را راهی فلسطین کنیم تا بتوانند به هدف خود دست پیدا نمایند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) به آیه دوم سوره حشر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: همه باید به فلسطین کمک کنیم تا این وعده خداوند متعال که فرموده است: «یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَ أَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ / خانه‌های خود را با دست خویش و با دست مؤمنان ویران می‌کردند» محقق گردد.

رئیس کمیته دفاع انقلاب اسلامی از فلسطین در پایان بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی فلسطین است و همه باید مطیع فرمان رهبر معظم انقلاب، این حکیم خردمند، سیاست مدار و آگاه بوده و مطابق با منویات ایشان به پیش برویم.

اتفاقات امروز فلسطین از نگاه رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از مصوبات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب، برگزاری مراسمات گوناگون از سوی مجامع استانی مجمع برای مردم مظلوم فلسطین و غزه است تا حرارت حمایت از این مردم مظلوم، خاموش نشود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: باید استان به استان برنامه برگزار کرد و به بصیرت افزایی و روشنگری پیرامون جنایت های اسرائیل علیه فلسطین و غزه مظلوم پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha