دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
.

حوزه/استادمدرسه علمیه شهید مطهری با اشاره به اهمیت خانواده در تربیت نسل مهدوی گفت: علت توجه فمینیسم به زنان، نقش مؤثر آنان در انسان‌سازی و پیشبرد اهداف دین است.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، صبح امروز نشست نقش خانواده در تربیت نسل مهدوی در مدرسه علمیه شهید مطهری کرج برگزار شد.

خانم اکرم السادات موسوی استادحوزه علمیه در ابتدای نشست با اشاره به اهمیت خانواده در تربیت نسل مهدوی، اظهار داشت: علت توجه فمینیسم به زنان، نقش مؤثر آنان در انسان‌سازی و پیشبرد اهداف دین است.

وی اخلاص را مهم‌ترین ابزار تربیت مادران شهدا همچون شهیدحاج قاسم سلیمانی، شهید حججی و شهید آرمان علی وردی دانست و افزود: تحصیلات عالی، شغل و موقعیت‌های اجتماعی تنها سبب این مهم نمی‌شوند، بلکه اخلاص و حضور مفید مادر در کنار فرزندان، آنان را این‌گونه خاص تربیت کرده‌ که فرزندی برای دین و کشورش جانش را فدا کند.

استاد مدرسه علمیه مطهری(ره) کرج، موفقیت زن را حضور در خانواده معرفی کرد و یادآور شد: اگر خانواده برای کسی اولویت داشته باشد، برای آن وقت می‌گذارد و خالص و گمنام به تربیت انسان مشغول می‌شود، در واقع زن با شغل، موقعیت اجتماعی و شهرت به مراتب عالی نمی‌رسد، بلکه زیست خالصانه و گمنام انسان را به عالی‌ترین درجات می‌رساند.

موسوی نهاد خانواده را مقدس دانست و اظهار کرد: کسی که خانواده و فعالیت در آن را مقدس بداند، آن را به هر قیمتی حفظ و برای تربیت نسل مهدوی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین آن تقرّبی که علما در مناجات و شهدا در میدان جنگ به‌دست می‌آورند، زن خانه‌دار در خانواده کسب می‌کند، زیرا او مسئول انسان‌سازی است، او همان انسان‌هایی را می‌سازد که عالمان و شهیدان جامعه‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha