یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1133886
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
نشست انتخاباتیرر

حوزه/ به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان اولین ستاد استانی انتخابات با حضور جمعی از کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تشکیل و مطرح شد: اصل در انتخابات حفظ نظام و حضور حداکثری مردم فارغ از نوع انتخاب آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، اولین جلسه ستاد استانی انتخابات با حضور مدیر و کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ ضمن بیان نکاتی پیرامون استغفار در ماه مبارک رجب، به مسئله انتخابات و نقش مردم در این زمینه اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران پس از دوران ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی بوجود آمد؛ زمانی که ریشه دین از بین رفته بود.

وی با بیان اینکه بوجودآمدن انقلاب موجب تجدیدحیات دین و رشد آن در جهان اسلام شد، گفت: انتخابات موجب حفظ نظام شده و در انتخابات پیش رو، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مهم است و دشمنان به این انتخابات چشم دوخته و درصدد ناامیدکردن مردم هستند؛ بنابراین حضور حداکثری مردم بسیار مهم است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان افزود: اصل در انتخابات حفظ نظام و حضور حداکثری مردم فارغ از نوع انتخاب آنها است، اگرچه انتخاب اصلح نیز در پیشرفت کشور تاثیر بسزایی دارد که نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود.

حسینی واعظ ادامه داد: از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش آفرینی بعد از سال‌های انقلاب، انتخابات بوده که مردم با حضور قدرتمند و با شکوه خود در آن اثبات کردند که این نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی است.

وی ترغیب دیگران به شرکت در انتخابات را از وظایف حوزه‌های علمیه دانست و افزود: ستاد انتخابات با همین هدف در استان تشکیل شده و در مدارس نیز شکل خواهد گرفت.

در ادامه جلسه، خانم کابوسی معاون فرهنگی و دبیر ستاد انتخابات در حوزه علمیه خواهران استان بیان کرد: اهمیت شرکت در انتخابات در سال جاری بسیار مهم است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، تمام کسانی که تریبون در دست دارند، مسئولیت تشویق به شرکت در انتخابات را به عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد شور انتخاباتی و برگرداندن روح امید به جامعه باید تلاش کرد، افزود: در همین راستا معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور ضمن در نظر گرفتن فعالیت‌های مختلف فرهنگی و بصیرتی، راهبری انتخاب در سطح حوزه‌های علمیه و تولید و انتشار محتوا را به عهده دارد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان ضمن برشمردن هر یک از بخش‌ها و معاونت‌های استان، خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی این مدیریت نیز بر خود لازم می‌داند به‌منظور افزایش آگاهی و بصیرت سیاسی مردم تلاش کند و برای به کارگیری تمام ظرفیت‌های خود در این عرصه مهم برنامه‌ریزی داشته باشد.

خانم کابوسی تشریح کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات سال جاری، طرح کلان با عنوان «عطر حضور» ویژه مشارکت حوزه‌های علمیه خواهران در انتخابات سال ۱۴۰۲ از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور تدوین و برنامه‌هایی جهت اجرا پیشنهاد شده است که جزئیات برنامه‌ها به مدارس علمیه خواهران ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha