یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
.

حوزه/ امام جمعه کمالشهر گفت: انقلاب اسلامی که با عنایات حق تعالی و رهبری پیامبرگونه امام راحل و حضور و پشتیبانی توده مردم و وحدت و اتحاد بصیرت و اخلاص ملت به پیروزی رسید، بزرگترین معجزه قرن معاصر بود که وحشت بردل چرکین مستکبران عالم انداخت و نوید بخش مستضعفان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام نورپور امام جمعه کمالشهر در خطبه اول نماز، ضمن دعوت خود و نمازگزاران عزیز به رعایت تقوای الهی بمناسبت ۱۳ رجب سالروز ولادت با سعادت امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام به تفصیل درباره عظمت و شخصیت آن حضرت به ایراد سخن پرداخت.

وی در خطبه دوم نماز ضمن تسلیت سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، گفت: شخصیت عقیله بنی هاشم آن دختر حماسه ساز بعد از کربلا تجلی پیدا کرد. خطبه‌ها و حماسه‌های آن حضرت در کنار روشنگری‌های سیدالساجدین(ع) نهضت عظیم کربلای معلی را زنده نگهداشت.

امام جمعه کمالشهر ادامه داد: حماسه های زینب کبری(سلام الله علیها) آن مظهر حیا، عفاف و حجاب، اقتدار حسینی، علوی و فاطمی را به نمایش گذاشت. آن حضرت هم در مجلس ابن زیاد و هم در مجلس یزید فاسق و فاجر، حماسه خلق کرد؛ به طوری که یزید را خوار و رسوا کرد و یزید مجبور شد روش خود را تغییر دهد و اسرا را به مدینه برگرداند و از ظلم و جنایتش تبری کند!

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: انقلاب اسلامی که با عنایات حق تعالی و رهبری پیامبرگونه امام راحل و حضور و پشتیبانی توده مردم و وحدت و اتحاد بصیرت و اخلاص ملت به پیروزی رسید، بزرگترین معجزه قرن معاصر بود که وحشت بر دل چرکین مستکبران عالم انداخت و نویدبخش مستضعفان است.

حجت الاسلام نورپور افزود: در طول بیش از ۴ دهه از عمر مبارک انقلاب، این شجره طیبه علی رغم انبوهی از مشکلات و شیطنت‌ها و سنگ اندازی‌ها از طرف دشمنان غدار و قسم خورده، توانسته است در عرصه‌های مختلف علوم، فنون، صنایع مثل هوا و فضا، هسته‌ای، پزشکی، سدسازی، نظامی، بهداشت و درمان، فن آوری نانو و... بسیار پیشرفت کند.

وی افزود: هر چند ما منکر وجود مشکلات و معضلات معیشتی و فرهنگی نیستیم که بسیاری ازاین مشکلات هم بر اثر ناکارآمدی بعضی از مسئولان و تحریم‌های شکننده دشمنان و عوامل دیگر می‌باشد که با مدد الهی این مشکلات قابل برطرف شدن هستند و قطعاً این معضلات رفع خواهد شد و قطار انقلاب شتابان به حرکت خود ادامه خواهد داد. ولی آنچه دراین شرائط خاص وظیفه همه ماست، حضور گسترده و باشکوه و آگاهانه درپای صندوق‌های رای است تا بار دیگر دِین خود را به نظام اسلامی ادا کنیم.

خطیب نماز جمعه کمالشهر خواستار حضور بیشتر مدیران ارشد استان البرز در میان مردم کمالشهر شد و گفت: در کمالشهر با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر انتظار می‌رود که مسئولین به ویژه مدیران ارشد استان، چهره به چهره بنشینند و با مردم سخن بگویند و به مشکلات آن ها رسیدگی کنند و در رفع آن بکوشند. مثل مشکل نان، مشکل بهداشت و درمان و تسریع در احداث ساختمان بیمارستان شهر، مشکل تاریکی بعضی از مناطق شهر.

وی با بیان این که مردم کمالشهر از استقرار شهرک صنعتی با صدها واحد تولیدی در کمالشهر هیچ انتفاعی نمی برند جز اینکه آلودگی محیط زیست، ترافیک و...برای منطقه می ماند! و همین طور بهشت سکینه هم همین وضعیت را دارد، بیان داشت: مردم خواهان ایجاد خط مترو و راه اندازی خط اتوبوس تندرو (بی‌آرتی) هستند.

حجت الاسلام نورپور خطاب به شهردار و شورای شهر گفت: مردم از شورای شهر و شهردار هم انتظار دارند به فکر کارهای بزرگ و ماندگار از جمله ایجاد پارک بانوان و پارک خرم دشت و پیشاهنگی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha