دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت : توجه ویژه پیامبر بزرگ اسلام به جوانان و سپردن کارهای بزرگ اجرایی و نظامی به آنها نشان از اهمیت و نقش جوان و استفاده از این نیروی پر انرژی است که می تواند زمینه سازی ظهور و فرج حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه از اراک،به مناسبت اعیاد مبارک ماه شعبان و در آستانه ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، نشست فرهنگی - پژوهشی با سخنرانی خانم شوکتی از اساتید اخلاق و مدیحه سرایی خانم کاشفی از مداحین شهرستان ساوه در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، خانم شوکتی، ضمن عرض تبریک روز جوان به همه طلاب و اساتید، نقش و جایگاه جوان را در جامعه بسیار مهم و پر اهمیت دانست.

وی با اشاره به توجه ویژه پیامبر بزرگ اسلام به جوان و سپردن کارهای بزرگ اجرایی و نظامی به جوانان را نشان از اهمیت و نقش جوان و استفاده از این نیروی پر انرژی دانست. و نقش جوانان را در زمینه سازی ظهور و فرج بسیار شاخص معرفی کرد.

خانم شوکتی در ادامه با توجه به روایتی از امام حسین علیه السلام در مورد سوال جوانی در مورد راهکار دوری از گناه در جواب این جوان، با انگیزه برانگیختگی احساسی این جوان گفت: سیدالشهدا علیه السلام فرمود: پنج کار انجام بده و هر چه می‌خواهی گناه کن:

اوّل: رزق و روزی خدا را نخور، هر چه می خواهی گناه کن.

دوم: از ولایت و قلمرو حکومت خدا بیرون برو، هر چه می‌خواهی گناه کن.

سوم: جایی را پیدا کن که خدا تو را نبیند، هر چه می‌خواهی گناه کن.

چهارم: وقتی فرشته مرگ (عزرائیل) برای قبض روح تو می‌آید، او را از خودت دور ساز، هر چه می‌خواهی گناه کن.

پنجم: وقتی مالک دوزخ تو را وارد جهنّم می‌کند، اگر می‌توانی وارد نشو، و هر چه می‌خواهی گناه کن.

وی در ادامه با توجه به نزدیکی انتخابات نقش طلاب بخصوص جوانان را در عرصه روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه بسیار مهم دانست.

این استاد حوزه گفت: در افضل الاعمال انتظارالفرج، فقط دعا کارگشا نیست؛ بلکه زمینه سازی مهمتر و کارآمد تر است. و در این زمینه و بسترسازی، جوانان نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد : یکی از موقعیت های مهم، شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است، و تاکید به این نکته که شرکت در انتخابات نه تنها یک تکلیف است بلکه یک حق است اشاره کرد .

شوکتی با اشاره به اینکه، هرکس در انتخابات با آگاهی و بصیرت فرد اصلح را انتخاب کند، گویی در خیمه یاران امام حسین علیه السلام جای دارد، طلاب را به آگاهی دهی و بصیرت افزایی توصیه نموده و پیام رها نکردن سنگر انتخابات را به شهدا منسوب نمود.

سپس، جلسه با مولودی خوانی خانم کاشفی ادامه یافت و در آخر از طلاب پذیرایی بعمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha