شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشریه شماره 3 پژوهش های نوین در گستره تاریخ، فرهنگ و تمدن شیعه

حوزه/ موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس شماره سوم دو فصلنامۀ تخصصی «پژوهش های نوین در گستره تاریخ، فرهنگ و تمدن شیعه» پاییز و زمستان ۱۴۰۲ را منتشر کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، در شماره سوم دو فصلنامۀ تخصصی «پژوهش های نوین در گستره تاریخ، فرهنگ و تمدن شیعه» به صاحب امتیازی مؤسّسه علمی تحقیقی مکتب نرجس علیها السلام، مدیر مسئول اعظم رحمت آبادی و سردبیری حبیب زمانی محجوب منتشر شد .

در این شماره به واکاوی و تحلیل بیان مجالس سوگواری پس از شهادت امام حسین(ع) در تذکرة‌الشهداء کاشانی به قلم هدی سلیمی و اصغر منتظرالقائم پرداخته شده است، همچنین تأثیر نظام مالیاتی فاطمیان بر امنیت اقتصادی مصر به نویسندگی وجیهه گل مکانی و نقش تربیت معنوی در فرایند تمدن‌سازی(با تکیه ‌بر اندیشۀ علامه جعفری) به قلم نویسندگان جعفر شانظری، زهرا آبیارو سید مصطفی طباطبایی از جمله مقالات این شماره است .

از دیگر مقالات این شماره می توان به تحلیل فمینیسم رادیکال در زمینه نقش‌های جنسیت والدین در مقایسه با آموزه‌های معصومین(ع) به قلم صدیقه بتول، تبیین عدم کنش سیاسی امام جعفر صادق(ع) در آراء شیعه‌پژوهان غربی به قلم امیرحسین کرمانی،محمد جعفر اشکواری و مدرسه امام صادق(ع)؛ روش‌ها و ویژگی‌ها جهت پرورش نخبگان به قلم زهره وظیفه اشاره کرد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha