شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/ سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری ۱۷۰۰ برنامه دانشجویی شامل مناظره‌ها، تریبون آزادهای متعدد، حضور و پاسخگویی بسیاری از نامزدها در دانشگاه‌ها در ایام انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

ایجاد ۲۸۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند

فرماندار شوشتر با اشاره به ایجاد ۲۸۴ شعبه اخذ رای در شهرستان‌های شوشتر و گتوند گفت: نسبت به دوره قبل ۹ شعبه اخذ رای افزوده شده است.

سید محسن سیدموسوی بیان کرد: از چند ماه گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تدابیر مختلف برای انتخابات صورت گرفته و حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند آماده برگزاری انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه انتخابیه ۲۲ داوطلب با یکدیگر به رقابت می پردازند گفت: برای مناطق شوشتر ۱۵۱ شعبه، گتوند ۵۲ شعبه، میان آب ۲۵ شعبه، عقیلی ۲۹ شعبه و در شعیبیه ۲۷ شعبه برای اخذ رای در نظر گرفته شد.

سیدموسوی ضمن تاکید بر رعایت کامل بی طرفی تمام مجریان انتخابات و حفظ حقوق مردم تصریح کرد: با آسیب شناسی که از برگزاری دوره‌های قبلی انتخابات انجام گرفته، نیازمندی‌ها و الزامات مورد نیاز احصا و عملیاتی شده است.

فرماندار شوشتر با اشاره به برگزاری جلسات و برنامه های مختلف برای دعوت مردم در این رویداد ملی افزود: نشست‌های مختلف با محوریت جهاد تبیین به منظور ارائه و انعکاس خدمات نظام به مردم و نشست های روشنگری اهمیت مشارکت در انتخابات برگزار شده است.

وی مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات را یکی از ارکان این رویداد بزرگ ملی دانست و افزود: حضور مردم در این صحنه برای آینده کشور سرنوشت‌‍ساز است و از آحاد مردم دعوت می‌شود در این رویدادملی حضور پرشور داشته باشند.

سید موسوی با بیان اینکه تاکنون تخلف انتخاباتی در حوزه شوشتر و گتوند رخ نداده است اظهار کرد: در صورت بروز هرگونه تخلف بلافاصله به دستگاه قضایی گزارش داده خواهد شد و پیگیری جدی در این خصوص انجام می‌شود.

خوزستان دارای ۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری و ۱۸ کرسی از ۱۴ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی است.

تعداد نهایی نامزدهای انتخابات مجلس در لرستان ۲۷۵ نفر هستند

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: براساس آخرین آمار سامانه ستاد انتخابات وزارت کشور تعداد نهایی نامزدهای مجلس دوازدهم در لرستان ۲۷۵ نفر هستند.

احسان یاوری اظهار کرد: با توجه به انصراف تعدادی از نامزدها از ادامه روند انتخابات، در حال حاضر به تفکیک حوزه‌ها، در حوزه انتخابیه؛ الیگودرز ۱۹، بروجرد ۷۲،پلدختر و معمولان ۶،خرم آباد و چگنی ۷۹،دلفان و سلسله ۱۴،دورود و ازنا ۴۶،کوهدشت و رومشکان ۳۹نفر به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ اسفند برگزار می شود.

آماده باش ۶۰ گروه عملیاتی شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد در روز انتخابات

۶۰ گروه پشتیبانی برای پایداری برق فردا و برگزاری فرایند انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی آماده خدمات رسانی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: ۶۰ گروه عملیاتی و پشتیبانی برای پایداری شبکه برق در روز یازدهم اسفند ماه همزمان با برگزاری فرایند انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی آماده خدمات رسانی هستند.

محمد مرادی افزود: همچنین ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۲۶۰ نفر نیروی متخصص صنعت برق کهگیلویه و بویراحمد برای خدمت رسانی در روز یازدهم اسفند ماه ساماندهی شده است.

وی بیان کرد: صنعت برق استان برنامه ریزی و تدارکات لازم در راستای برگزاری هر چه با شکوه تر انتخابات پیش رو را انجام داده است.

۵ هزار نیرو امنیت انتخابات کردستان را تأمین می‌کنند

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: ۵ هزار نفر از کارکنان نظامی و انتظامی کار تامین نظم و امنیت انتخابات را در استان برعهده دارند.

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی تأمین نظم و امنیت انتخابات است در این راستا با همکاری و همراهی سپاه پاسداران، بسیج و مرزبانی، تمهیدات لازم در راستای تأمین امنیت صندوق‌ها، شعب و کل فرایند انتخابات در استان انجام گرفته است.

وی افزود: با توجه به تعداد به وجود یک‌هزار و ۲۹۶ صندوق اخذ رأی در سطح استان، بالغ بر ۵ هزار نفر از کارکنان نظامی و انتظامی کار تأمین نظم و امنیت انتخابات را در روز ۱۱ اسفند در استان برعهده دارند.

فرمانده انتظامی استان کردستان بیان کرد: جلسات توجیهی نسبت به وظایف و مسئولیت این افراد برگزار شده و امیدواریم بتوانیم در بالاترین سطح ممکن امنیت مطلوب را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات تأمین کنیم.

وی در پایان ضمن دعوت از آحاد مردم استان برای مشارکت پرشور و حماسی در انتخابات فردا، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قدرت داخلی و بین‌المللی کشور را ارتقا می‌بخشد و وحدت، همدلی ملی و امنیت را تقویت می‌کند.

رییس ستاد انتخابات: ۷۵ هزار و ۷۴ نفر در استان کرمانشاه رای اولی هستند

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از میان یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رای در استان کرمانشاه ۷۵ هزار و ۷۴ نفر از آنها رای اولی هستند.

«علی شعبانی» افزود: از تعداد یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۳۲ نفر واجد شرایط در استان به تفکیک ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر مرد و ۸۱۱ هزار و ۱۳۹ نفر زن هستند.

وی در ادامه گفت: از این تعداد ۸۷۵ هزار و ۶۰۸ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه که ۴۴۴ هزار و ۲۴۶ نفر مرد و ۴۳۱ هزار و ۳۶۲ نفر زن هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۷۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

یک هزار و ۴۰۰ نفر در دالاهو کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند

فرماندار دالاهو گفت که یک هزار و ۴۰۰ نفر عوامل مختلف اجرایی، بازرسی، نظارتی، انتظامی، امنیتی، ستادی و خدماتی کار برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان را برعهده دارند.

مسعود محنتی، ضمن اشاره به اینکه جمعیت واجد شرایط رای شهرستان دالاهو ۲۹ هزار نفر است و ۲۵۰ نفر آنها رای اولی هستند، افزود: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور و با حضور گسترده مردم شهرستان فراهم شده است و انتظار می‌رود فردا جمعه در ۲ بخش مرکزی و گهواره مشارکت مردم را شاهد باشیم.

شهرستان سردسیری و معتدل دالاهو با اقلیم کوهستانی و بکر و جاذبه‌های طبیعی از ۲ بخش "مرکزی" و "گهواره" تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۵۶ شعب اخذ رای شامل ۲۰ شعبه شهری و ۳۶ روستایی در شهرستان دالاهو برای جمع آوری آرای مردم اختصاص یافته که ۲۱ شعبه ثابت و ۳۵ مورد سیار است.

فرماندار دالاهو در ادامه با اشاره به مشارکت ۳۷ درصدی مردم این شهرستان در انتخابات گذشته، گفت: برگزاری نشست‌های چهره به چهره مردمی و جلسات مختلف گروهها و قشرهای مختلف سیاسی - اجتماعی در این شهرستان نوید بخش مشارکت عمومی مردم منطقه است.

محنتی تاکید کرد: در مهلت رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس که از سوم اسفند تا ساعت هشت صبح امروز ادامه داشت؛ مشکل جدی حاکی از تخلف نداشتیم و فضای شهرستان برای برگزاری یک انتخابات سالم و رقابتی آماده است.

اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر و دالاهو نیز با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده‌اند و یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

رقابت ۴۸ کاندیدا برای دو کرسی حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس

فرماندار شهرستان سنندج از رقابت ۴۸ کاندیدا برای کسب دو کرسی در دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران خبر داد.

حسن عسکری، فرماندار شهرستان سنندج امروز، ۱۰ اسفند در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: ۱۱۶ کاندیدا در مهلت قانونی انتخابات ثبت‌نام خود را نهایی کردند که در هیئت اجرایی صلاحیت ۹۸ نفر آنان تأیید شد. در نهایت تعداد ۶۸ نفر در شورای نگهبان تأیید صلاحیت‌ شدند.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از این تعداد به حوزه‌های انتخابیه قروه و دهگلان و سقز و بانه تغییر حوزه دادند و یک نفر هم از تهران به این حوزه اضافه شد، افزود: با انصراف ۱۹ داوطلب، اکنون ۴۸ نفر از این تعداد در کورس رقابت انتخابات باقی مانده و برای کسب دو کرسی نمایندگی این حوزه رقابت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران بیان کرد: در کل حدود ۶ هزار نفر کار برگزاری انتخابات در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران را بر عهده دارند.

وی در ادامه تعداد شعب اخذ رأی در این شهرستان را ۲۶۵ شعبه دانست و گفت: ۱۵۶ شعبه آن شهری و ۱۰۹ شعبه هم روستایی است.

عسکری در پایان از مردم شهرستان سنندج خواست با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی و شرکت در انتخابات، حماسه بی‌نظیر و باشکوه استقبال از رئیس جمهور را تکرار کنند.

رأی‌گیری انتخابات ۸ صبح جمعه آغاز می‌شود

اسلامی تصریح کرد: رأی‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه از میان شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رأی بدهند و ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به انتخابات فردا (جمعه) بیان کرد: متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۲ هستند.

وی افزود: ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن خواهند بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: رأی‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه از میان شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رأی بدهند و ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد.

اسلامی تصریح کرد: احراز هویت با کد ملی خواهد بود. البته اگر شناسنامه یا مدرک قدیمی باشد که کد ملی در آن درج نشده باید مدرکی که کد ملی در آن وجود دارد همراه رای‌دهنده باشد.

وی ادامه داد: ساعت شروع رای‌گیری ۸ صبح خواهد بود، ۱۰ ساعت پس از شروع یعنی ساعت ۱۸ رای‌گیری به پایان می‌رسد اما امکان تمدید رای‌گیری وجود دارد.

هم‌چنین در اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور آمده است: فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ آغاز می شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط ( متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) می‌باشند.

رقابت ٢٦٠ کاندیدا؛ تشکیل ٢٩ پرونده جرایم انتخاباتی در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: تا کنون ۲۹ پرونده در رابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان گفت : این ستاد و کارگروه‌های زیرمجموعه آن، نقش موثری بر پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: تا کنون ۲۹ پرونده در رابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است.

او بر ضرورت تامین امنیت انتخابات تاکید کرد و گفت: تامین امنیت انتخابات با محوریت نیروی انتظامی و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در دستور کار قرار گرفته و به تمامی دادستان‌های سراسر استان اعلام کرده‌ایم تا تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ و دستورات لازم قضایی را به‌موقع صادر کنند.

شایان ذکر است ،ستاد انتخابات استان کرمان از رقابت قطعی ۲۶۰ کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ۱۰ صندلی مجلس در ٩ حوزه انتخابیه خبر داد.

۳۷۲ شعبه اخذ رای آماده برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان

فرماندار رباط کریم گفت: حوزه انتخابیه شهرستانهای رباط کریم و بهارستان با ۳۷۲ شعبه اخذ رای در روز ۱۱ اسفند فعالیت خواهند کرد.

امید احمدی گفت: از مجموع ۳۷۲ شعبه اخذ رای، ۱۴۷ شعبه برای حوزه انتخابیه رباط کریم، ۲۲۵ شعبه برای حوزه انتخابیه شهرستان بهارستان آماده اخذ آرای مردم هستند.=

وی افزود: هماهنگی های لازم با عوامل اجرایی در شعب اخذ رای انجام شده و تمام شرایط و امکانات برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور فراهم است.

شهرستان‌های رباط‌کریم وبهارستان در مجلس شورای اسلامی یک نماینده دارند و۶۴ نفر در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت می پردازند.

۳۸ شعبه اخذ رای در مناطق صعب العبور حوزه انتخابیه کرج پیش بینی شد

رییس مرکز حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس گفت: ۳۸ شعبه اخذرای در مناطق صعب العبور این حوزه انتخابیه برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری پیش بینی شده است.

یحیی رمضانی گفت: از مجموع این تعداد شعب اخذرای ۱۹ شعبه سیار و مابقی ثابت هستند.

وی یادآور شد: در مجموع برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس ۹۹۲ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

رمضانی یادآور شد: بر این اساس یک هزار و ۹۸۴ صندوق اخذ رای در شعب یاد شده اخذ رای از مردم را در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس خواهند داشت.

وی بیان کرد: شهرستان کرج با ۷۴۱ شعبه اخذ رای بیشترین فراوانی را به لحاظ تعداد شعب و پس از آن شهرستان فردیس با ۲۰۳ شعبه دارد.

رییس مرکز حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس گفت: ۳۸۹ شعبه اخذ رای در این دوره از انتخابات در مساجد و ۳۱۶ شعبه اخذ رای در مدارس هستند.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج افزود: ۵۱ درصد جمعیت استان البرز را بانوان تشکیل می دهند و یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان البرز هستند، از طرفی برای ۲ کرسی نمایندگی مجلس ۳۰۷ نفر در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شدند.

برگزاری ۱۷۰۰ برنامه دانشجویی در ایام انتخابات

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری ۱۷۰۰ برنامه دانشجویی شامل مناظره‌ها، تریبون آزادهای متعدد، حضور و پاسخگویی بسیاری از نامزدها در دانشگاه‌ها در ایام انتخابات خبر داد.

علی شمسی پور روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در فضای مجازی در یادداشتی با عنوان گزارش انتخابات مجلس در دانشگاه ها، دعوت هزاران نفر از اساتید برای مشارکت مردم در انتخابات، برگزاری ۱۷۰۰ برنامه دانشجویی شامل مناظره‌ها، تریبون آزادهای متعدد، حضور و پاسخگویی بسیاری از نامزدها در صحن دانشگاه‌ها را از برنامه های انجام شده این وزارتخانه در ایام انتخابات اعلام کرد.

وی همچنین از ثبت نام هزار و ۱۰۰ نفر دانشگاهی از اساتید و کارکنان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

۴ نامزد در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت با هم رقابت می‌کنند

فرماندار پیرانشهر گفت: با انصراف سه داوطلب از مجموع هفت داوطلب تایید صلاحیت شده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سردشت و پیرانشهر، ۴ نامزد به رقابت نهایی رسیدند.

خضر کاک‌درویشی، فرماندار پیرانشهر گفت: از کل داوطلبان تایید صلاحیت نهایی شده در این حوزه انتخابیه، ۶ نفر مرد و یک زن تایید صلاحیت شدند، اما پس از شروع فعالیت تبلیغاتی و ۷۲ ساعت قبل از شروع رای‌گیری سه داوطلب این حوزه انصراف دادند.

وی بیان کرد: رامین اسمعیل نژاد، علی محمدیان و لقمان مولان نژاد افراد تایید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه بودند که انصراف دادند.

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات پیرانشهر گفت: تبلیغات انتخاباتی از روز پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شده بود که صبح امروز، پایان یافت.

کاک درویشی بیان کرد: امسال ۱۶۵ شعبه اخذ رای برای انتخابات ۱۱ اسفندماه در این حوزه پیش بینی شده است که ۷۲ شعبه در شهرستان پیرانشهر و ۹۳ شعبه در شهرستان سردشت قرار دارد.

از شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت که بیش از ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد، یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابد.

برگزاری انتخابات در ۱۷۰ شعبه اخذ رأی در پاکدشت

فرماندار شهرستان پاکدشت: انتخابات در شهرستان پاکدشت در ۱۷۰ شعبه اخذ رأی و با حضور ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود.

فاضل کارخانه فرماندار شهرستان پاکدشت اظهار داشت: مهلت تبلیغات نامزدها پایان یافته و فرآیند برگزاری انتخابات بر اساس برنامه زمان‌بندی با هماهنگی هیأت‌های اجرایی و نظارت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: واجدین شرایط انتخابات می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی و ارائه پنج مدرک هویتی می‌توانند آراء خود را به صندوق بیندازند.

شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور ترانزیتی امام رضا(ع) واقع شده است.

حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۲۷۳ شعبه اخذ رای دارد

فرماندار شاهرود گفت: ۲۰۶ صندوق ثابت و ۶۷ صندوق سیار آماده جمع‌آوری آرای مردم در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شاهرود و میامی است.

جلالی گفت: ۲۲۲ صندوق ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم شاهرود در یازدهم اسفندماه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۵۱ صندوق نیز آماده جمع‌آوری آرای مردم شهرستان میامی است، ابراز کرد: برای جمع‌آوری رای در بیمارستان‌ها، خانه‌سالمندان و خوابگاه‌های دانشجویی و سربازها، صندوق ثابت و سیار در نظر گرفته شده است.

جلالی با اشاره به اینکه ۱۳۵ صندوق ثابت و ۱۹ صندوق سیار برای شاهرود و بخش مرکزی اختصاص یافته است، اظهار کرد: برای بخش بسطام ۲۷ صندوق ثابت و ۲۰ صندوق سیار پیش‌بینی شده است.

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود ادامه داد: هشت صندوق ثابت و ۱۳ صندوق سیار آماده جمع‌آوری آرای مردم بخش بیارجمند است.

۲۴۰ خبرنگار انتخابات مهاباد را پوشش خبری می‌دهند

مسئول کمیته اطلاعات و اخبار ستاد انتخابات شهرستان مهاباد گفت: ۲۴۰ نفر خبرنگار، تصویربردار و عکاس، اخبار مربوط به جریان اخذ رای در دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در این شهرستان پوشش می دهند.

فرزین شمس الدین روز پنجشنبه اظهار کرد: این تعداد نیروی خبری شامل خبرنگاران خبرگزاری های مختلف از جمله مرکز صدا و سیمای مهاباد، دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی، پایگاه ها و سایت های خبری هستند که از حضور لحظه به لحظه مردم، خبر، عکس و تصویر تهیه و منتشر می کنند.

وی افزود: خبرنگاران با در دست داشتن کارت صادر شده از طرف فرمانداری با سرکشی به شعب اخذ رای، حضور حماسی مردم این شهرستان را به تصویر می کشند.

مسئول کمیته اطلاعات و اخبار ستاد انتخابات شهرستان مهاباد اضافه کرد: علاوه بر این، برنامه های زنده تصویری و رادیویی لحظه به لحظه در شبکه های محلی و سراسری جریان انتخابات را پوشش خواهند داد.

شمس الدین افزود: فعالیت خبرنگاران از ساعت اولیه روز جمعه یازدهم اسفندماه و همزمان با توزیع صندوق های رای آغاز و تا زمان اتمام رسمی انتخابات ادامه دارد.

وی با توجه به نقش مهم رسانه‌ها در انعکاس حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تاکید کرد: حضور رسانه‌ها برای پوشش مشارکت با شکوه مردم در انتخابات، نمادی از اقتدار و قدرت ملت ایران را در عرصه‌های بین‌المللی به منصه ظهور خواهد گذاشت تا پاسخی برای معاندین و دشمنان نظام جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش ایرنا، مهاباد دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

شهرستان مهاباد ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

۱۴۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای این دوره از انتخابات در شهرستان مهاباد پیش بینی شده است.

گیلان آماده برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند

دبیر ستاد انتخابات گیلان اعلام کرد: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شعبه برای جمع آوری آرای مردم استان آماده شده است.

جواد شفیعی ثابت گفت: مردم گیلان با مشارکت حداکثری در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری، فردا ۱۱ اسفند، آرای خود را برای انتخاب فرد مورد نظر از بین ۳۵۰ نامزد تایید شده به ۲ هزار و ۶۹۰ صندوق اخذ رای در ۱۱ حوزه انتخابیه می‌اندازند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۱۷ شعبه اخذ رای ثابت و ۳۷۳ شعبه اخذ رای هم سیار در گیلان پیش بینی شده است، افزود: برگزاری انتخابات در حوزه انتخابات رشت و خمام با ۳ هزار صندوق اخذ رای، به صورت الکترونیکی برگزاری می‌شود.

فرماندار پردیس: بیش از ۲ هزار نفر عوامل اجرای انتخابات در شهرستان هستند

فرماندار شهرستان پردیس گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی عهده دار نظارت، بازرسی و برگزاری و اجرای انتخابات در شهرستان هستند.

محسن قضاتلو گفت: در شهرستان پردیس تمام تمهیدات و پیش بینی های لازم برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند ماه دیده شده است.

وی افزود: هماهنگی خوبی درسطح شهرستان با دستگاههای خدمات رسان دستگاه‍های انتظامی، قضایی ، اطلاعاتی و امنیتی داریم و پیش بینی می شود انتخابات با نظم و بدون مشکل برگزار شود.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: شعب از ساعت هشت صبح آمادگی اخذ رای شهروندان را دارند، آدرس شعب اخذ رای و اسامی نامزدها توسط روابط عمومی فرمانداری اطلاع رسانی شده است.

قضاتلو گفت: ۲ شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری و دادسرا دیده شده تا در صورت بروز جرائم انتخاباتی مانند خرید و فروش رای و سایر جرائم در شعبات تعیین شده به آنها رسیدگی شود.

۴۲۰ شعبه آرای مردم حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک را جمع‌آوری می‌کند

مجید درویشی، فرماندار ورامین اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی ستادهای انتخابات شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک ۴۲۰ شعبه اخذ رأی در پنج حوزه اصلی و فرعی ورامین، جوادآباد، قرچک، پیشوا و جلیل‌آباد، آرا مردم به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را جمع‌آوری می‌کند.

وی اظهار داشت: از مجموع ۴۲۰ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار، ۱۵۹ شعبه در مرکز حوزه انتخابیه و بخش مرکزی ورامین، ۳۱ شعبه در بخش جوادآباد، ۱۵۰ شعبه در شهرستان قرچک، ۶۰ شعبه در مرکز شهرستان پیشوا و ۲۰ شعبه در بخش جلیل‌آباد پیشوا مستقر است.

وی گفت: مردم خداجوی و همیشه در صحنه دشت ورامین همزمان با سراسر کشور و از ساعت ۸ صبح می‌توانند با به همراه داشتن یکی از پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

۸۳۷ بازرس مجرب و توانمند بر انتخابات استان بوشهر نظارت دارند

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: در انتخابات ۱۱ اسفند، ۸۳۷ بازرس مجرب و توانمند فعالیت دارند و ۱۱ بازرس ویژه و ۵۴ سربازرس نیز بر روند اجرای انتخابات در استان نظارت دارند.

عسکر زارعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شور انتخاباتی در نقاط مختلف استان بوشهر افزایش یافته است، اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه استان بوشهر در همه عرصه‌ها به ویژه انتخابات وفاداری خود را به نظام اسلامی نشان داده‌اند و ۱۱ اسفند حماسه‌ای دیگر به ثبت می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای بازرس و سربازرس شعب أخذ رأی در استان بوشهر آموزش دیده‌اند گفت: در انتخابات ۱۱ اسفند، ۸۳۷ بازرس مجرب و توانمند فعالیت دارند و ۱۱ بازرس ویژه و ۵۴ سربازرس نیز بر روند اجرای انتخابات نظارت می‌کنند.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه همه شهرستان‌های ۱۰ گانه استان دارای بازرس ویژه هستند، ابراز داشت: در هر شهرستان یک بازرس ویژه فعالیت می‌کند، ولی در شهرستان دشتستان به سبب گستردگی و وسعت آن ۲ بازرس ویژه حضور دارد.

زارعی با اشاره به اینکه آرای مردم امانت است و باید به نحو شایسته از آن صیانت شود، اضافه کرد: نظارت بر حُسن جریان انتخابات وظایف بازرسان است و بازرسان انتخابات ملزم به رعایت اصل بی‌طرفی و امانتداری هستند.

۳۴۱ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ آماده برگزاری انتخابات شد

رییس ستاد حوزه انتخابیه شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ گفت: در مجموع ۳۴۱ شعبه اخذ رای در شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ آماده برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شده است.

محمدرضا البرزی افزود: ۶ هزار نفر عوامل اجرایی روند اجرایی انتخابات را در چهار شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد، چهار باغ و طالقان تحت کنترل دارند.

وی بیان کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد، چهار باغ و طالقان ۴۸ نامزد با یکدیگر رقابت دارند.

البرزی خاطرنشان کرد: چهار صندوق نیز برای مناطق صعب العبور در بخش چندار ساوجبلاغ پیش بینی شده است.

۷۴۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قم تعیین شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قم گفت: ۷۴۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه قم برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تعیین شده‌است.

علی اقبالی اظهار داشت: شعب اخذ رای قم همچنین شامل ۶ حوزه فرعی نیز می‌شود که ۲ حوزه در شهر کهک، ۲ حوزه در شهر جعفرآباد و یک حوزه در بخش سلفچگان و یک حوزه در خلجستان مستقر می‌باشد.

وی بیان کرد: تعداد شعبه اخذ رای برای انتخابات امسال نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، ۲۵ شعبه افزایش یافته ‌است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قم در ادامه گفت: تعداد شعبه‌های سیار در شهر قم ۵۱ شعبه است و مجموعا در استان قم ۹۳ شعبه سیار برای اخذ رای برنامه ریزی شده است.

اقبالی گفت: فرصت تبلیغات انتخابات ساعت هشت صبح روز پنج شنبه دهم اسفند ماه به پایان می‌رسد که نامزدها و هواداران آن‌ها نیاز است این موضوع را رعایت و تبلیغاتی انجام ندهند.

وی در پایان افزود: فرایند اخذ رای گیری در قم همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح روز جمعه یازدهم اسفند ماه آغاز می‌شود.

هفت هزار نفر در ۲۲۲ شعبه اخذ رأی در لارستان انتخابات را برگزار می‌کنند

فرماندار ویژه لارستان و رئیس مرکز حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم گفت: هفت هزار نفر از نیروهای اجرایی، نظارتی، بازرسی، نظامی و مانند آن، امور انتخابات را در ۲۲۲ شعبه اخذ رأی این حوزه انتخابیه بر عهده دارند.

داریوش دهقان افزود: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۲۲۲ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز و جویم برگزار می شود.

دهقان با اشاره به اینکه این تعداد شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۱۶۴ شعبه ثابت و ۵۸ شعبه سیار است.

وی افزود: آمار شعب اخذ رأی در این دوره از انتخابات، به نسبت دوره قبل ۱۷ شعبه افزایش داشته است.

فرماندار ویژه لارستان ابراز کرد: از مجموع شعب اخذ رای در این پنج شهرستان، برای لارستان ۱۰۶ شعبه شامل ۸۲ شعبه ثابت و ۲۴ شعبه سیار، شهرستان خنج ۳۴ شعبه شامل ۲۰ شعبه ثابت و ۱۴ شعبه سیار، شهرستان گراش ۳۹ شعبه شامل ۳۱ شعبه ثابت و ۸ شعبه سیار ، شهرستان اوز ۲۱ شعبه شامل ۱۶ شعبه ثابت و ۵ شعبه سیار و شهرستان جویم ۲۲ شعبه شامل ۱۵ شعبه ثابت و ۷ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha