دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بنت الحسین

حوزه/ مدیر دبستان مدرسه پیش حوزوی بنت الحسین(ع) گفت: رویکرد مدارس بنت الحسین(ع) قرآنی مذهبی بوده و محوریت نیز تربیت دختران ولایی است.

خانم شریفیان، مدیر دبستان مدرسه پیش حوزوی بنت الحسین(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس اظهار داشت: مجموعه مدارس بنت الحسین(ع) شامل پیش دبستانی، دبستان و متوسطه دوره اول و دوم می باشند که وابسته به حوزه علمیه خواهران حضرت رقیه(س) است.

وی با بیان این که رویکرد مدارس بنت الحسین(ع) قر آنی مذهبی بوده و محوریت نیز تربیت دختران ولایی است، ابراز کرد: در مدارس بنت الحسین(ع) حدود میانگین سالیانه ۱۸۰ نفر دانش آموز در دو دوره دبستان و حدود ۲۰۰ نفر دانش آموز در دو دوره متوسطه مشغول به تحصیل می باشند و از متوسطه نیز جذب حوزه علمیه و دانشگاه های مذهبی می شوند.

مدیر دبستان پیش حوزوی بنت الحسین(ع) با بیان این که البته اگر دانش آموزان در رشته های دیگر هم بروند، ریشه و زمینه مذهبی در آنان وجود دارد، به بیان شرایط جذب در این مدارس پرداخت و تصریح کرد: برای جذب و پذیرش، می بایست حتما تعلق مذهبی در آنان وجود داشته باشد و ولائی بودن را نیز سرلوحه کار خودمان قرار داده ایم.

خانم شریفیان با بیان این که پس از بررسی صلاحیت عمومی، مادر و پدر دانش آموز به همراه خود او مورد آزمون و سنجش واقع می شوند و جداگانه از آنان مصاحبه صورت می گیرد، عنوان کرد: آزمون های آموزشی نیز از فرزندان گرفته می شود و روند جذب و پذیرش در این مدارس، پس از انجام گزینش ابتدای ورود انجام می شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha