یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: مردم به کسانی رأی می‌دهند که در منظومه هدایت‌های مقام معظم رهبری و ادامه دهنده راه شهیدان رجایی و رئیسی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، این روز را پیروزی لشکر بزرگ اسلام خواند و اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر تمام مبادلات سیاسی جهان و رویکرد عملیات‌ها را تغییر داد و لذا سوم خرداد یک روز مهم در تاریخ ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از زحمات و خدمات نمایندگان قبلی برای نمایندگان جدید آرزوی موفقیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان در حادثه سقوط بالگرد، گفت: سانحه بالگرد در آذربایجان شرقی حادثه تلخ و دردناکی بود که منجر به شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان و سبب تأسف و تأثر همه ملت ایران اسلامی شد.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حوادث گوناگونی در بخش‌های مختلف به خود دیده است، خاطرنشان کرد: با وجود شهادت شخصیت‌های مهم در این وقایع، ولی انقلاب اسلامی به روند خودش ادامه داده و هیچ خللی در روند تداوم انقلاب ایجاد نشده است.

وی شهادت شخصیت‌ها در حوادث و وقایع گوناگون را برای جامعه بسیار دردناک و تأسف‌بار دانست و یادآور شد: با وجود شهادت شخصیت‌های مهم ولی انقلاب، قوی‌تر و با اقتدار بیشتر در مسیر آرمان‌های خود گام برمی‌دارد.

امام جمعه بوشهر، شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان در سانحه بالگرد را ضایعه بزرگ و مهم دانست و با اشاره به ویژگی‌های شهید رئیسی تأکید کرد: شخصیت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یک شخصیت محدود به جغرافیای جمهوری اسلامی ایران نبود، بلکه در سراسر جهان به ویژه در کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت از جایگاه بالایی برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه همه مردم داغدار شهادت رئیس جمهور و همراهان در این حادثه شدند، خاطرنشان کرد: حضور مردم در تشییع شهید رئیسی و دیگر شهدای این سانحه، نشان از قدرشناسی مردم بود و همه آحاد جامعه به سوگ نشستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، اسلام‌خواهی، ولایت‌مداری و مردم‌داری را از جمله خصوصیّات شهید رئیسی برشمرد و بیان کرد: برنامه‌های رئیس جمهور شهید بر اساس تفکرات و خط مشی امام راحل و مقام معظم رهبری بود و با شناخت اندیشه‌های فکری امامین انقلاب اسلامی کاملاً آنها را دنبال می‌کرد و تخطی از آن را گناه شرعی می‌دانست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه شهید رئیسی، عدالت‌خواه و ظلم ستیز بود، گفت: یکی از برنامه‌های مهم در سفرهای استانی حضور در جمع مردم به‌ویژه در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود و همواره مطالبات مردم را پیگیری و در رفع آنها تلاش می‌کرد.

وی، تواضع، فروتنی و مردم‌داری را از دیگر ویژگی شهید رئیسی دانست و خاطرنشان کرد: با شناخت راهکارهای مختلف، دنبال تمدن آفرینی و پیشرفت نظام اسلامی در ابعاد گوناگون بود.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مهم در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، از مسئولان حوزه اقتصادی کشور خواست به‌صورت شفاف خدماتی که در زیرساخت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی فراهم کرده‌اند را برای جامعه بیان کنند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی صبور، شکیبا، شجاع و استکبارستیز بود، اظهار کرد: شهید جمهور، در مجامع بین‌المللی در دفاع از اسلام و نظام اسلامی ایران از همه فرصت‌ها استفاده می‌کرد و ضمن تحقیر دشمنان از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، اقتدار نظام اسلامی ایران را نشان می‌داد.

امام جمعه بوشهر، خطاب به مسئولان ملی و استانی، ابراز کرد: اگر شما رهروان راه شهید رئیسی هستید، مانند این شهید والامقام عمل کنید و اگر کسی قصد کاندیداتوری ریاست جمهوری دارد، براساس معیاری که مردم تعیین کرده‌اند باید الگویش شهید رئیسی باشد و اگر خلاف آن باشد مردم به آن رأی نخواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری، اضافه کرد: مردم ایران اسلامی با برگزاری مراسم شهادت رئیس جمهور شهید و دیگر شهدای این سانحه نشان دادند که دارای رشد بصیرتی و سیاسی شدند و دیگر با شایعات و وعده‌های کاذب فریب نمی‌خورند.

وی ادامه داد: مردم به کسانی رأی می‌دهند که در منظومه هدایت‌های مقام معظم رهبری و ادامه دهنده راه شهیدان رجایی و رئیسی باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود حادثه تلخ سانحه بالگرد روند خود را پیش می‌برد، تصریح کرد: ان‌شاءالله خون این شهیدان منجر به اقتدار بیشتر نظام و انقلاب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha