دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

آیت الله مرتضی بنی فضل نماینده مجلس خبرگان رهبری و از شاگردان امام راحل بعد از ظهر امروز به دلیل نارسایی ریوی دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت.

به گزارش مرکز خبر حوزه حجت‌الاسلام حمید بنی فضل فرزند این عالم ربانی جمعه شب به خبرنگاران گفت: آیت الله بنی فضل از مدتی قبل به دلیل نارسایی ریوی در بیمارستان امام خمینی بستری و تحت درمان قرار داشتند.

وی هم چنین اعلام کرد: مراسم تشییع پیکر پاک مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی بنی فضل روز یکشنبه از میدان شهدا به سمت مصلای حضرت امام خمینی برگزار خواهد شد و سپس بنابر وصیت آن مرحوم، پیکر ایشان در شهر مقدس قم و در جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده خواهد شد.

اشاره:

آیت الله مرتضی بنی فضل در سال 1312شمسی در خانواده‌ای مذهبی در شهر تبریز متولد شد.

ایشان دروس اولیه حوزوی را در مدرسه طالبیه تبریز سپری و سپس برای تکمیل تحصیلات خود به حوزه علمیه قم عزیمت نمود و مدت هشت سال از محضر حضرت امام خمینی و پس از تبعید معظم له از ایران از درس آیات عظام گلپایگانی و اراکی کسب فیض نمود.

این عالم ربانی در دوران تدریس خود نیز موفق به تدریس 15 سال خارج فقه و اصول گردیده بودند.

از تالیفات مهم آیت الله بنی فضل می‌توان به کتاب پنج جلدی مبانی فکری و نهضت حضرت امام خمینی اشاره کرد که به نام مدارک تحریر الوسیله نیز مشهور است.

آیت الله مرتضی بنی فضل در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی حضوری جدی و فعال داشتند و در دوران بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان بیشترین وقت خود را در تبریز و بیت شریف خود سپری می‌کردند.

در پی ارتحال آیت الله بنی فضل، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی با انتشار اطلاعیه مشترکی، روزهای شنبه و یکشنبه را در این استان عزای عمومی اعلام کردند.

رسانه خبری حوزه های علمیه ارتحال این مجاهد نستوه و فقیه عالیقدر را به محضر مبارک امام زمان (عج)، رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و حوزه های علمیه و مردم شریف خطه آذربایجان تسلیت می گوید.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha