سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 330825
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
بانوان

به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، نهمین نشست تخصصی خواهران مبلغه استان قم با موضوع «زمینه‌های تربیتی حجاب و عفاف» عصر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین اصغر اخوی از اساتید جامعةالمصطفی العالمیه در این نشست  به تبیین عفاف و حجاب و راهکارهای آشنا کردن فرزندان و نسل جوان با این آموزه الهی پرداخت.

وی با اشاره به دو واژه حجاب و عفاف تصریح کرد: حجاب به معنی بازداری و جلوگیری از برخی رفتارهای شهوت‌انگیز در مقابل تحریکات متعدد بیرونی می‌باشدو به تعبیری حجاب مانعی است که انسان با نامحرم برخورد کند و مانع از این است که انسان‌های نامحرم با انسان رابطه برقرار کنند و عفت به معنای منع و بازداری از شهوت‌هاست.

استاد مرکز مشاوره حوزه علمیه قم با اشاره به روایات متعددی در خصوص فضیلت حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: در آموزه‌های  اسلامی تعبیرات بلندی از فضیلت داشتن حجاب و عفاف بیان شده است به گونه‌ای که حضرت علی‌(ع) می‌فرمایند« کسی که حجاب و عفاف داشته باشد وزر و بالش کمتر می‌شود و عظمتش نزد خدا زیاد می‌شود».

حجت‌الاسلام و المسلمین اخوی افزود: باید این نکته را به نسل جوان گفت که هر چه انسان کالای پربهاتری  داشته باشد سعی و تلاش او در حفظ و نگهداری آن بیشتراست  و چه چیزی مهمتر از دین و حیای انسانی که روایات متعددی دلالت دارد بر این‌که دین و حیا به هم پیوسته می‌باشند و اگر حیا از بین برود دین نیز از بین می رود.

وی افزود: حجاب پوشش ظاهری است و عفاف یک مانع و محافظ درونی است و این دو در هم دیگر اثر می‌گذارند به گونه‌ای که هر چقدر انسان حجاب خود را بهتر رعایت کند، عفت درونی او نیز بیشتر می‌شود و نیز هرچه انسانی که عفتش زیاد شود حجاب او نیز کامل‌تر می‌شود.

این استاد جامعةالمصطفی با اشاره به این‌که بعضی‌ها خیال می‌کنند حجاب و عفاف مخصوص بانوان است گفت: نباید تصور کرد حجاب و عفاف تنها مخصوص بانوان است بلکه مردان جامعه نیز باید با پوشش مناسب و عفت کلام در جامعه ظاهر شوند و جامعه‌ای که مردان با غیرت و با حیا دارد مسلما زنان آن جامعه نیز سالم‌تر و عزیزتر می‌باشند.

وی افزود: عفاف و حجاب یکی از شاخصه‌های جامعه اسلامی است و موجب تحکیم تثبیت و آرامش خانواده است، چرا که حفظ حجاب، موجب حفظ حرمت و شخصیت‌ انسان می‌شود، مانند گوهری که در صدف قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha