شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
آلیا

حوزه/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه غرب به زن، تبلیغاتی و ابزارگونه است و شعارهایی که برای آزادی زنان داده می‌شود در اصل برای رسیدن به سودهای بالا برای سرمایه داران می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» خانم فاطمه آلیا عصر امروز در نهمین همایش بانوان مبلغه استان قم که با موضوع «دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان» در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بر اهمیت تبلیغ در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) بر تاثیر انقلاب اسلامی تاکید فراوان داشتند و هم اکنون با ظهور انقلاب، توانایی دیدن حقایق را یافته ایم.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کل جامعه را عظیم برشمرد و اظهار داشت: وقوع تحول عظیم در ساختار سیاسی کشور که تا پیش از آن به غرب وابسته بود و نهایتا موجب وابستگی فرهنگی جامعه نیز شده بود؛ کاملا ملموس است و با شروع انقلاب اسلامی، استقلال شیرینی به وجود آمده که نتیجه آن را در سایر کشورها هم می‌توان دید.

آلیا، عزت، سربلندی و آزادی را نتیجه عمل به دین در پرتو انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: این نعمت الهی بود که خداوند آن را به مردم این زمان، عرضه داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی برای زنان گفت: بسیاری از بانوان در کشورهای اروپایی به وضعیت زنان کشور ما حسرت می‌خورند، ولی ما متوجه موقعیت خود نیستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگاه غرب به زن، تبلیغاتی و ابزارگونه است و شعارهایی که برای آزادی زنان داده می‌شود در اصل برای رسیدن به سودهای بالا برای سرمایه داران می‌باشد.

خانم آلیا به تلاش غربی‌ها برای دوری زنان از وظیفه اصلی خود اشاره کرد و گفت: فریب دادن زنان، نیاز به هزینه و آموزش و نشر کتاب داشت که دشمنان برای رسیدن به خواسته خود تمامی این کارها را انجام دادند و بیشتر این تلاش‌ها در کشورهای آسیای غربی انجام می‌شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی به تلاش امام خمینی(ره) برای طرح ریزی ساختاری برای قوانین کشوری و حضور زنان در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب در حوزه زنان سه دستاورد هویت، عزت، اعتماد به نفس، توجه به خانواده را کسب نموده ایم. و این در حالی است که تا قبل از انقلاب بخشی از زنان جامعه هویت اجتماعی نداشتند و بیشتر به یک عروسک شبیه بودند و یا باید عقب نگه داشته می‌شدند.

فاطمه آلیا افزود: نگاه اسلام به زن به خوبی توسط حضرت امام خمینی(ره) مطرح گردید و زن و مرد در ابعاد انسانی دارای حقوق صحیحی می‌باشند. زنان پس از انقلاب اسلامی عزت و اعتماد به نفس پیدا کردند که این دو امر به خوبی در روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی دیده می‌شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به نقش بانوان در کانون خانواده اشاره کرد و گفت: زن در هر جایگاهی که در خانواده باشد، بسیار تاثیرگذار است و این امر باعث تاثیرگذاری فرهنگی آنان می‌شود.

وی اظهار داشت: فرهنگ همانند هوای سالم نقش ضروری در زندگی دارد پس حتما حضور در فضاهای فاسدی که از سوی دیگران برنامه ریزی شده‌اند موجب تخریب فضای خانواده‌ها و تفکر جوانان می‌گردد.

نماینده مجلس شورای اسلامی سپس به نقش دولت‌ها در زمینه فرهنگ و  زنان اشاره کرد و گفت: ما در این رابطه فراز و فرودهای بسیاری داشتیم و این به سبب دولت‌های مختلفی بوده که بر سر کار آمده‌اند و البته بسیاری از اشتباهات تا مدتها قابل جبران نیست.

خانم آلیا اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه ای با صندوق جمعیت سازمان ملل نوشته‌است که یکی از مفاد آن، استفاده از مشاورین خارجی در امور خانواده است و این در حالی است که به گفته مقام معظم رهبری ما در مسئله زنان از دنیا طلبکاریم، زیرا به اسم حقوق زنان، شخصیت آنها را  پایمال کرده و مورد بهره جویی قرار داده‌اند.

وی افزود: تبادل تجربه با سایر کشورها در زمینه زنان و خانواده از موارد این تفاهم نامه است و این در حالی است که نگاه کشورهای دیگر به خانواده و زنان نگاهی ابزاری است.

وی با اشاره به جنگ نرم و هجوم سایبری ، مسئله کاهش جمعیت  را جدی دانست و گفت :با کاهش جمعیت تا چند سال آینده ایران به یک کشور کهنسال و کم جمیعت تبدیل خواهد شد که به راحتی تسلیم هر قدرتی خواهد شد.

فاطمه آلیا در پایان بیان داشت: ما امیدواریم در سبک زندگی اسلامی و افزایش جمعیت مواردی را استخراج کنیم و در اختیار مبلغان قرار دهیم تا بتوانند به خوبی در صحنه‌هایی که حاضر می‌شوند آنها را به مردم ارائه کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha