جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدی گلپایگانی

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب برگزاری کنگره «جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» را گامی موثر در مقابله با افراطی گری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در گفتگو با خبرگزاری حوزه، برگزاری این کنگره را کاری ابتکاری و نو عنوان کرد و گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در اینگونه مسائل ابتکار و ذوق خاصی دارند امیدواریم این اقدام نقطه عطفی برای تقریب مذاهب اسلامی باشد.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: استقبال از این همایش خیلی خوب بود و مهمانان متنوع بودند و از همه جا آمده بودند.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک ضرورت در جوامع اسلامی بود افزود: جمهوری اسلامی در این زمینه پیشتاز شد و این مسئله امر مهمی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی یادآور شد: برای داعشی ها و تکفیری ها شیعه و سنی فرقی ندارد آنها غیر خود را مسلمان نمی دانند.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اینها نه مسلمانند نه از اسلام چیزی می دانند دسته چندمی های آنها افرادی فریب خورده و بدبخت اند که از نقاط مختلف جهان تحت پرچم داعش جمع شده اند و قربت الی الله به جهنم می روند در حالیکه فکر می کنند کار خوبی انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: کجا اسلام اجازه می دهد بی گناهان، زنان، کودکان و افرادی که دخالت در هیچ مسئله ای ندارند را اینطور قتل عام کنند و بکشند؟!

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به برگزاری کنگره «جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» افزود: این کار لازم بود و ان شاء الله ادامه پیدا کند چون بهترین کار برای جلوگیری از فعالیت های این ها ازبین بردن ریشه عقیدتی شان است

 وی ادامه داد: البته نیروی نظامی لازم است و اگر فتوای آیت الله سیستانی در فعال کردن جوان های مومن و حزب اللهی نبود معلوم نبود الان وضعیت عراق چگونه بود.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اگر ریشه عقیدتی اینها زده بشود و تفکراتشان برای مردم تبیین بشود و جمیع علمای مسلمان اعلام برائت کنند و بگویند اینها از مانیستند دست اینها خالی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان خاظرنشان کرد: این ها در عقاید جزء خوارج هستند و تفکراتشان از انجا نشأت میگیرد. مبانی فکری شان وهابی گری است و از تفکرات و نوشته های محمد ابن عبدالوهاب که از ابن تیمیه گرفته ریشه می گیرد و نهایتا به خوارج می رسد.

انتهای پیام 20/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha