جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنگره

حوزه/ اندیشمند سودانی گفت: وحدت مسلمانان باید از حوزه علمیه قم به دیگر نقاط عالم انتقال یافته و این مسئله بسیار ضروری می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالرحمن از علمای سودانی عصر امروز در دومین روز کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به اینکه اشتباه می کنیم اگر تمام عوامل تکفیری ها را اسرائیل و آمریکا بدانیم، اظهار داشت: امیدوارم بسیاری از مسائل را بتوانیم تغییر دهیم.

وی با بیان این که باید تقریب رویکرد اصلی امت اسلامی باشد، ابراز داشت: بسیاری از مراسم ها را می توان در راستای تقریب مذاهب برگزار کرد.  

این عالم سودانی بر ضرورت انتقاد از خود تاکید کرد و افزود: تلاش کنیم تا وحدت اسلامی را تقویت کنیم.

شیخ عبدالرحمن با ابراز تعجب از اینکه گروه های کوچک به سرعت مناطق اسلامی را تصرف کرده و به ایفای نقش در منطقه می پردازند، گفت: این مسئله از حمایت برخی دولت ها منشا می گیرد  که باید آن ها را بشناسیم.

وی با تاکید بر اینکه علما توانایی دارند تا گفت وگوها را مطرح کنند، ابراز داشت: این مسئله موجب می شود تا پیشنهادات و راهکارهای صلح آمیز برای تقویت وحدت در جهان اسلام مطرح شود.

این عالم سودانی با بیان اینکه در شهر مقدس قم معارف اسلامی ترویج می شود، گفت: وحدت مسلمانان باید از این شهر به دیگر نقاط عالم انتقال یافته و بسیاری ضروری می باشد.

انتهای پیام/313 /33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha