جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سخنانی در ضیافت شام مهمانان خارجی شرکت کننده در کنگره جهانی «جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» خواستار استمرار مبارزه با افراطی گری شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ایشان در سخنانی به زبان عربی با تشکر مجدد از علمای شرکت کننده در کنگره گفتند: از شما به خاطر اجابت دعوت برای حضور در این همایش عظیم دینی و علمی تشکر میکنم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به حاضران افزودند: از سخنرانی های شما در این همایش درباره راه های دفع خطر افراطی گری از مسلمانان و غیرمسلمانان بسیار استفاده کردیم.

ایشان ادامه دادند: امیدوارم این حرکت مبارک از طریق ایجاد دبیرخانه دائمی مستمر باشد و از شما میخواهم این حرکت مبارک را در کشورهای خود و سایر کشورهای مسلمان استمرار دهید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: شنیدم علمای الازهر به زودی همایشی را مانند این همایش برگزار خواهند کرد که شاید این مسئله از برکات همایش ما باشد.

ایشان یادآور شدند: چند روز قبل همایشی در یکی از موسسات علمی فرهنگی عربستان برگزار شد و در آن عنوان شد هرکسی حق دارد بدون ترس از کشته شدن به اعتقادات خود  عمل کند که شاید این مباحث از برکات همایش ما باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت اطلاع داشتن علما از خطرات افراطی گری و تکفیر اظهار داشتند: همه ما از خطرات تکفیر آگاهی داشتیم و امید است این همایش اطلاعات مارا بیشتر کرده باشد لذا لازم است این افزایش آگاهی با ایجاد دبیرخانه دائمی ادامه یابد.

ایشان افزودند: بر همه ما لازم است مباحث مطرح شده را پیگیری کنیم، سیاستمدادران، نیروهای مردمی، رسانه ها و علما از این مسائل پشتیبانی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری کنگره گفتند: اگر در برگزاری این همایش و خدمت رسانی به شما مهمانان کوتاهی و قصوری بود ما را عفو نمایید.

ایشان درپایان گفتند: امیدوارم به زودی همه شما را  در این مکان برای همایش های مشابه ببینم و از خداوند متعال مسئلت میکنم همه شما را با سلامت و عافیت به وطنتان بازگرداند.

گفتنی است پس از پایان ضیافت شام، مهمانان خارجی شرکت کننده در کنگره برای دیدار  با رهبر معظم انقلاب راهی تهران شدند.

انتهای پیام 20/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha