پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضا رمضانی

حمله تروریستی فرانسه در روز روشن و در جلوی چشم مردم اتفاق افتاده است. با توجه به وجود سیستم امنیتی قوی در فرانسه، مسئولین امر به راحتی می توانند عاملان آن را دستگیر کنند؛ اما مهم تر از آن شناسایی ریشه اصلی این حرکتهاست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در خطبه های نماز جمعه این هفته هامبورگ در واکنش به حمله تروریستی انجام پذیرفته در فرانسه اظهار داشت: متاسفانه در دهه اخیر در نقاط مختلف دنیا، حوادثی توأم با خشونت و کشت و کشتار رخ داده است که باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه بشری شده است. در بحرین، سوریه، عراق و اخیراً در فرانسه نیز حرکتهای تروریستی  به وقوع پیوسته است که در آنها مسلمان و غیرمسلمان قربانی شده اند. وی ادامه داد: از نظر ما اهانت به همه ادیان چه مسیحیت و یهودیت و چه اسلام جرم است. اهانت به مقدّسات دیگران، حتی بر اساس قوانین برخی از کشورهای غربی نیز جرم دانسته شده است. اینکه برخی به خود اجازه دهند به بهانه آزادی بیان هر نسبت ناروایی را به ادیان آسمانی بدهند و بعد قدرت اثبات هم نداشته باشند، این نوع رفتارها جرم و حرام است.

امام جمعه هامبورگ محبّت و مودّت میان انسان ها را از کلیدی ترین آموزه های تمام ادیان الهی دانست و ابراز داشت: اینکه انسانها بر اساس محبت و مودت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در کنار یکدیگر باشند نه در مقابل یکدیگر. ما در جلسات دیالوگی که در شهرهای مختلف آلمان و از جمله در شهر هانوفر با حضور نمایندگان ادیان ابراهیمی داشته ایم، به صراحت اعلام کرده ایم که نسبت دادن خشونت به دین بی معناست و هیچ استنادی ندارد؛ چراکه خدای محمّد(ص)، همان خدای عیسی(ع) و موسی(ع) است و همه انبیای الهی برای ایجاد صلح و امنیت در جامعه بشری آمده اند و هیچ دینی این نوع حرکت­های خشونت آمیز را تایید نمی کند.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه ضمن تاکید بر لزوم شناسایی و مجازات عوامل این حملات تروریستی، پیدا نمودن، معرفی و از بین بردن صحنه گردانان اصلی این نوع جریانات و کسانی که در پشت پرده اینگونه حرکتهای تروریستی را طراحی و مدیریت می کنند را بسیار مهم تر دانست و افزود: حمله تروریستی فرانسه در روز روشن و در جلوی چشم مردم اتفاق افتاده است. با توجه به وجود سیستم امنیتی قوی در فرانسه، مسئولین امر به راحتی می توانند عاملان آن را دستگیر کنند؛ اما مهم تر از آن شناسایی ریشه اصلی این حرکتهاست. اینکه چه اهدافی پشت این نوع حرکتهای ضد بشری است. اینکه بودجه این اقدامات از کجا تأمین می شود و پیامدهای این حوادث موجب خوش آیند چه افراد و گروه هایی است. بدون شک برخی از افرادی که در کشورهای مختلف دست به کشتار مردم بی گناه و ایجاد رعب و وحشت میان زنان و کودکان و سالخوردگان و جوانان می شوند، مزدورند و هر کس به آنها پول بدهد برای او کار می کنند.

وی افزود: ما ضمن محکوم نمودن این حمله تروریستی از مسئولین ذیربط می خواهیم که ریشه ها و پشت صحنه های این اقدامات شناسایی و خشکانده شوند و الّا بعدها باز هم به نام ها و شکل های دیگری این نوع حرکات تروریستی تدوام خواهد داشت. مطالبه این مطلب، شعار نیست؛ بلکه یک حقیقت است و برای مسلمانان مهم است که این مسائل حل شود و خون هیچ انسانی چه مسلمان و غیر مسلمان در هیچ جای دنیا به ناحق ریخته نشود.

امام جمعه هامبورگ خاطر نشان کرد: الحمدلله در کشور آلمان همه مراکز اسلامی اعم از شیعه و سنی این حرکت تروریستی را محکوم نموده اند و روز شنبه در پنجمین کنفرانس تقریب مذاهب آلمان که با حضور علما و اندیشمندان مذاهب مختلف در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می شود، مواضع مسلمانان بار دیگر اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha