جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌‌الله آل هاشم

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: طلاب و روحانیون وظیفه دارند، مردم مسلمان را از حیله ها و مکرهای دشمنان آگاه کنند تا ابعاد پنهان اقدامات هتاکانه دشمنان نسبت به پیامبر اکرم(ص) برای مردم روشن شود.

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، ضمن محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر بزرگوار اسلام(ص)، ابراز داشت: دشمنان اسلام از ابتدای تشکیل اسلام، می خواستند نور محمدی را خاموش کنند، اما به فرموده خداوند، حضرت محمد(ص) رحمة للعالمین است و زمین ها و آسمان ها را به خاطر ایشان خلق کرده است.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه دین اسلام و شریعت محمدی، تا روز قیامت بر روی زمین باقی است، عنوان کرد: دشمنان اسلام می خواهند نام و شخصیت پیامبر(ص) را از بین ببرند، اما آن ها از این که اسلام و مدح پیامبر(ص) ماندنی است، غافل اند.

وی با تاکید بر این که دشمنان اسلام با اهانت به پیامبر(ص)، اشتباه بزرگی مرتکب شدند، تصریح کرد: باید ما از دشمنان اسلام و پیامبر و ائمه اطهار(ع) بیزار باشیم و از آن ها دوری بجوییم تا به سعادت برسیم.

آیت الله آل هاشم با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج اسلام آمریکایی، افزود: کسانی که واقعا به اسلام راستین علاقه مند هستند، لازم است به پیامبر(ص)، ائمه(ع) و به ولایت فقیه معتقد باشند و از کیان اسلام دفاع کنند.

*پشت پرده تکرار اهانت های سریالی

امام جمعه موقت تبریز با محکوم کردن هرگونه اهانت به مذاهب، ابراز داشت: در هیچ جای جهان کسی حق ندارد به بهانه آزادی قلم و بیان، به مقدسات دینی و اشخاص مورد احترام مسلمان اهانت کند.

وی، نسبت به اسلام هراسی دشمنان هشدار داد و عنوان کرد: دنیای غرب تلاش می کند با ترویج اسلام هراسی، چهره خشنی از دین اسلام و پیامبر این دین، به جهانیان نشان دهد.

آیت الله آل هاشم با اشاره به این که غرب تلاش می کند تا با اجرا و تکرار اهانت ها در کشورهای مختلف اروپایی، دامنه این اهانت ها را گسترده تر کند، تاکید کرد: دنیای غرب به نفوذ بی سابقه اسلام در بین مردم جهان پی برده و حرکت های اهانت آمیز آن ها، دست و پا زدنی بیش نیست که بیشتر به غرق شدن آن ها می انجامد.

مسلمانان اتحاد خود را حفظ کنند

این استاد حوزه همچنین به وظیفه مسلمانان در این برهه حساس اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید اتحاد خود را حفظ کنند و با تبعیت از ولی امر مسلمین، از اهانت کنندگان به پیامبر(ص) اظهار بیزاری کنند و آنها را از خود ندانند.

رسالت حوزویان در روشنگری مردم

امام جمعه تبریز با اشاره به رسالت حوزه های علمیه اظهار داشت: وظیفه حوزه های علمیه و روحانیت این است که مردم را از توطئه دشمنان آگاه کنند.

آیت الله آل هاشم تاکید کرد: طلاب و روحانیون وظیفه دارند، مردم مسلمان را از حیله ها و مکرهای دشمنان آگاه کنند تا ابعاد پنهان اقدامات هتاکانه دشمنان نسبت به پیامبر اکرم(ص) برای مردم روشن شود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha