یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حکیمیان

عضو هیئت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از تناقض آشکار مدعیان غربی دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان در اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) سخن گفت.

حجت الاسلام و المسلمین حکیمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که آزادی بیان در نظام حقوقی بدون چارچوب و قید و بند نیست، به ماجرای اهانت نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه در حال حاضر شاهد رویکرد سیاسی و متناقض غربی ها در مساله آزادی بیان هستیم به طوری که آن ها به راحتی به مقدس ترین مقدسات بیش از یک میلیارد انسان مسلمان که شخص پیامبر (ص) باشد در رسانه های خود توهین می کنند، اما از آن سو در رابطه با برخی مسایل از جمله هولوکاست کسی حق اظهارنظر مخالف ندارد.

وی افزود: این در حالی است که به عنوان مثال هولوکاست ربطی به دین و آیین یهود ندارد، بلکه مربوط به منافع صهیونیست هاست ولی متاسفانه ما شاهدیم که به راحتی ساحت مقدس پیامبر(ص) حدود یک میلیارد و نیم انسان توهین می شود و اسم آن را هم آزادی بیان می گذارند.

این حقوقدان حوزوی همچنین با اشاره به این که تجمعات گسترده مردمی در کشور ما و دیگر کشورهای مسلمان می تواند به شکل گیری عرف بین المللی در مقابله با توهین به مقدسات ادیان کمک کند، خاطرنشان کرد: از این جهت تجمعات اعتراض آمیز بسیار ارزشمند است، چرا که دنیا باید بداند که با این گونه هتاکی ها، قلوب میلیون ها انسان به درد آمده و باید با صدور بیانیه ها و اعتراض ها، مقابل هجمه به مقدسات اسلامی ایستاد .

وی اضافه کرد: مسایل بین المللی به ویژه در حوزه دفاع از ادیان و حرمت گذاری به مقدسات آن ها باید چارچوب مشخص بین المللی پیدا کند و بشریت به این سمت برود که به هیچ وجه به پیامبران بزرگ الهی و مقدسات ادیان شناخته شده توهین و جسارتی صورت نگیرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha