چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم از رشد 20 درصدی آثار خواهران طلبه قم در هفتمین جشنواره سراسری علامه حلی(ره) خبر داد.

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» افزود: با توجه به برنامه ها و سیاست های نوینی که از طرف معاونت پژوهش مرکز ارائه شده و این برنامه ها در حوزه های علمیه خواهران در حال اجراست جایگاه امور پژوهش در حوزه علمیه خواهران روند نسبتا مطلوبی به خود گرفته و با اجرای کامل آن امید است که این روند همچنان رو به بهبودی رود.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) با اشاره به اهداف برگزاری چنین همایش هایی گفت: هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی ایجاد روحیه پژوهش در بین طلاب و بها بخشیدن به آثار آنان می باشد، با توجه به تجربه گذشته تا حدود زیادی موثر بوده به گونه ای که هر سال شاهد افزایش تعداد آثار ثبت شده در جشنواره ها هستیم،  امسال حدود 20% آمار ثبت شده افزایش یافته و بیش از10% میزان مقالات طلاب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال 300 اثر در مرحله استانی جشنواره علامه حلی به ثبت رسیده است، بیان داشت: این آثار ازطلاب خواهر مدارس و مراکز آموزشی- تربیتی  تابعه استان قم و جامعه الزهرا(س) و مدرسه عالی شهیده بنت الهدی می باشد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا ادامه داد: این آثار در چهار قالب کتاب، پایان نامه، تحقیق پایانی و مقاله آزاد ارائه شده است که از مجموع 300 اثر، 3مورد کتاب، حدود30 پایان نامه، 75 مورد تحقیق پایانی و 193 مقاله با موضوع آزاد است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم گفت: آثار دریافتی نسبت به سال قبل حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است و نکته قابل توجه در این مورد رشد بیش از 100 درصدی مقالات است.

وی افزود: تحقیقات پایانی و پایان نامه ها از جمله پژوهش های الزامی طلاب می باشد و هر طلبه پس از اتمام دوره آموزشی خود موظف است آن را تدوین نماید، اما آنچه برای ما اهمیت دارد و سیاست اصلی جشنواره علامه حلی نیز همین می باشد بالا بردن تمایل طلاب به پژوهش و تدوین مقالات اختیاری و مورد علاقه آنان است و این هدف در جلسات متعددی که با طلاب مدارس مختلف برگزار می شد دنبال شد و به حمدلله امروز شاهد تحقق این امر هستیم.

وی یادآور شد: اسامی برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره سراسری علامه حلی(ره)  تا نیمه دوم اسفند ماه اعلام خواهد شد و طی مراسم با شکوهی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha