جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جواد اسماعیل نیا علامه حلی

حوزه/ دبیر جشنواره سراسری علامه حلی از درخشش بانوان طلبه در جشنواره علامه حلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا با اشاره به اینکه این جشنواره پژوهشی به صورت مشترک میان خواهران و برادران طلبه جوان برگزار می‌شود، گفت: در جشنواره علامه حلی استان‌های یزد و آذربایجان شرقی بانوان طلبه بیشترین تعداد برگزیده را به خود اختصاص دادند.

وی با ارائه آماری از تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره‌ها و تعداد برگزیدگان و شایستگان تقدیر افزود: در جشنواره علامه حلی استان یزد در مجموع 276 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این میان 219 اثر به خواهران و 57 اثر به برادران طلبه اختصاص داشت.

دبیر جشنواره علامه حلی اضافه کرد: از میان این آثار 104 اثر از خواهران و 44 اثر از برادران طلبه به ارزیابی تفصیلی راه یافتند و در نهایت خواهران طلبه 6 عنوان برگزیده و 15 عنوان شایسته تقدیر را به دست آوردند.

وی یادآور شد: جشنواره علامه حلی استان یزد 18 اسفندماه با حضور علما و نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این استان در مجموع 459 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شد که از آن میان 200 اثر به خواهران و 259 اثر به برادران طلبه اختصاص داشت. از میان این آثار 116 اثر خواهران و 200 اثر برادران طلبه به مرحله ارزیابی تفصیلی راه یافت.

وی گفت: در پایان 24 عنوان برگزیده و 11 عنوان شایسته تقدیر به خواهران و 8 عنوان برگزیده و 16 عنوان شایسته تقدیر به برادران طلبه تعلق گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی استان آذربایجان شرقی 23 اسفند ماه برگزار شد، ادامه داد: آمار به دست آمده از این جشنواره بیانگر سطح کیفی بسیار بالای تحقیقات بانوان طلبه است. این خود ناشی از برنامه‌های پژوهشی اجراشده در حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی با بیان اینکه جشنواره استانی علامه حلی امسال برای نخستین بار در یزد و آذربایجان شرقی برگزار شد، اضافه کرد: جشنواره استانی علامه حلی در هفت استان دیگر شامل فارس، اصفهان، کرمان، همدان، خراسان رضوی، قم و تهران، در فروردین و هفته اول اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به اینکه آثار برگزیدگان تمام جشنواره‌های استانی به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال می‌شود، اضافه کرد: جشنواره سراسری علامه حلی 24 اردیبهشت در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha