پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت  الاسلام عبداللهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که فقها وارثان انبیا هستند و نامه رهبری ادامه رسالت انبیا است گفت: مخاطب این نامه مردم جهان هستند و ادامه دهنده راهی است که پیامبر اسلام(ص) داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامه‌ای که مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی نوشته ‌اند و بیان ابعاد مختلفی که در این نامه وجود دارد اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) رحمة للعالمین و رسالتش جهانی است و بنابراین آموزه‌های پیامبر(ص) برای تغذیه  روحی همه جهانیان است و برای مخاطب خاصی نیست.

وی با اشاره به این که فقها وارث انبیا هستند و نامه رهبری ادامه رسالت انبیا است تصریح کرد: مخاطب این نامه همه مردم جهان هستند و ادامه دهنده راهی است که پیامبر اسلام(ص) داشتند؛ یعنی هدایت همه مردم جهان و نه فقط عده‌ای خاص.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید که انبیا را همراه با استدلال و عقلانیت فرستادیم ابراز داشت: در سیره انبیا آگاهی و روشنگری وجود دارد و نمی‌خواهند مردم را کورکورانه به دین دعوت کنند و در نامه رهبری این مورد را می‌بینیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این نامه می‌فرماید که شما را به چیزی دعوت نمی‌کنیم که تلقی ما از اسلام است بلکه شما را به چیزی دعوت می‌کنیم که ماورای تبلیغات دروغین و سیاسی گسترده غرب است، شما باید به متون دینی اسلام مراجعه کنید و آن را منبع پژوهش خود قرار دهید و از آن طریق با اسلام ناب آشنا شوید.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با اشاره به اینکه رهبری همانند انبیا عقلانیت، بصیرت و بیداری را روش خود قرار داده است و در چند جای نامه به این مسئله تاکید شده است گفت: در جوانان فطرت بیداری وجود دارد و رهبری با توجه به این فطرت، جوانان را مخاطب خود قرار داده است تا با بیدار شدن فطرت حقیقت جوی آن‌ها جامعه بشری را هدایت کند.

وی مطرح کرد: پیامبر اسلام(ص) نیز برای انجام دادن رسالت خویش بیان کردند که این جوانان هستند که من را همراهی می‌کنند که نشان از توجه به این نکته است که جوانان فردای جامعه را اداره می‌کنند و فطرت در جوانان بیدار تر است.

 انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha