جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 344841
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
14

حوزه/ استاد عبدالرحمن بارقبه: روح استقلال مورد نظر امام راحل، ایران را پس از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از کشورهای مهم در سطح جهان معرفی کرد به گونه ای که پیشرفت ایران در این زمان کاملا شگفت آور است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جشن پیروزی انقلاب اسلامی منحصر به ایران نیست و کشورهای مختلف منطقه و جهان این روز بزرگ را همراه با مردم ایران جشن می گیرند. در همین راستا جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران د ر دانشگاه مدینة العلم شهر دپوک و مدرسه المکرمه اندونزی برگزار شد.

دانشگاه مدینۀ العلم شهر دِپوک

مراسم سالروز انقلاب اسلامی در قالب نمایش فیلم، شعر خوانی و سخنرانی در محل سالن دانشگاه مدینه العلم دِپوک با حضور دانشجویان و اساتید برگزار گردید.

در ابتدا آقای شوقی، یکی از دانشجویان این دانشگاه، با بیان مطالبی در خصوص شخصیت امام خمینی ره از نگاه شخصیت های جهان اظهار داشت: امام خمینی ره یک روحانی برجسته، فیلسوف و متفکر آینده نگر بود. این را می توان از ایده های ایشان اعم از نمونه‌های کوچک مثل احکام عبادت و یا مسایل بزرگ مانند دولت کشف نمود.

سپس فهمی ادریس دیگر دانشجوی حاضر در نشست گفت: وجود بسیاری از مراکز تحقیقاتی در ایران نشان می دهد که کشورهای دیگر، باید ایران را به عنوان استاندارد مهمی برای توسعه جهان باور کنند.

استاد عبدالرحمن بارقبه، مدرس دروس اسلامی، سخنران اصلی این نشست بود که اظهار داشت: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی که نیازهای مردم خود را می دانستند، اساس محکمی را برای ایران درنظر گرفته بودند.

وی ادامه داد: روح استقلال مورد تأکید امام راحل (ره)، ایران را پس از انقلاب اسلامی به عنوان یک کشوری مطرح و قدرتمند در جهان ساخته است. پیشرفت ایران در این زمان کاملا شگفت آور بوده و این کشور در حال حاضر تلاش می کند تا عقب ماندگی های خود در طول سال‌های قبل از انقلاب را جبران کند. ایران با اینکه برای بیش از سه دهه تحت تحریم قدرت‌های غربی و آمریکا بوده است، برای جبران عقب ماندگی در بخش علم و فن آوری در حال جهاد علمی بوده و در همین زمینه رشد خوبی نیز داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: این همه غیر از بزرگی شخصیت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، چیزی دیگری را نشان نمی دهد و در یک جمله در خصوص امام خمینی(ره) می توان گفت که، ایشان چند بعدی است و می توانیم از همه ابعاد زندگی آن بزرگوار درس هایی برای موفقیت بگیریم. البته نباید فراموش کرد که ادامه، حفظ و پایداری این انقلاب نیز از اهمیت کمتری برخوردار نیست، برای به عهده داشتن چنین مسؤولیت عظیمی، قدرت در اختیار هر کسی نمی باشد. امیدواریم رهبر فعلی ایران اسلامی که تمام وجود ایشان به نفع مسلمانان جهان است، اسلام را در سراسر جهان به سر بلندی کامل برساند.

سپس بعد از سخنرانی ها مراسم با برنامه شعر خوانی ادامه یافت و آقای فهمی نُواری، رئیس انجمن دانشجویان این دانشگاه شعر خود را در مدح و بیان بزرگی شخصیت امام خمینی (ره) قرائت کرد.

در پایان مراسم، هدایایی در قالب کتاب با موضوع اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، شخصیت ایشان از نگاه شخصیت اهل تسنن، حمایت امام خمینی (ره) از مستضعفان و... به برندگان مسابقه مقاله نویسی تقدیم گردید و سپس فیلم مستند زندگی حضرت امام خمینی (ره) به نمایش گذاشته شد.

مدرسه المکرمه اندونزی

 بر پایه این گزارش، مراسم ویژه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی در مدرسه اسلامی المکرمه شهر باندونگ اندونزی نیز با حضور دانش آموزان و برخی از والدین آنها برپا گردید.

در این برنامه، ابتدا شیعیان حاضر، دعای توسل را زمزمه کردند و سپس فیلم مستند زندگی امام خمینی (ره) را به نمایش گذاشتند که مورد توجه کامل حاضرین قرار گرفت.

سپس آقای دکتر باب العلوم، استاد دروس اسلامی مدرسه و فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله جاکارتا، به بیان توضیح در خصوص بخش هایی از فیلم که نیاز به تبیین بیشتر، پرداخت و سخن را ابتدا در خصوص رمز موفقیت امام راحل (ره) در انقلاب اسلامی به میان آورد و اظهار داشت: کلید موفقیت انقلاب اسلام ایران (ره) را می توان در امور زیر بیان نمود:

1. وجود پیوند قوی معنوی بین مردم و روحانیون (پیروی از علما بر اساس آگاهی معنوی) که این امر نیز به خودی خود به وجود نیامد، تلاش های فراوانی توسط ایشان و سایر روحانیون انجام شده بود تا به این نتیجه رسید.

2. استواری و استقامت شخص امام خمینی (ره) در تربیت ملت ایران با وجود سختی های فراوان مانند تبعید به خارج از کشور که در نهایت شاهد رشد نسلی دوستدار حقیقت و عدالت، به ویژه در ایران، برای جامعه هستیم.

استاد باب العلوم که نویسنده چند کتاب در مورد پاسخ به شبهات مطرح شده علیه شیعه نیز هست، در ادامه افزود: امام خمینی (ره) از طریق سخنرانی های خود، عشق به حقیقت، انسانیت و نفرت در برابر ظلم و ظالمان، استبداد و مستبدان، را در نفوس ملت پرورش می داد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در سن جوانی با استواری، استقامت و جدیت، بسیاری از آثار از جمله کتاب ها، مقاله ها، سخنرانی ها و ... را تولید کرده بود که تاکنون برای طلاب مفید هستند.

در پایان اظهار داشت: امام خمینی (ره) همیشه به مردم این توصیه را می کرد که به یک کشور مستقل تبدیل گردید، از سلطه کشورهای استعمارگری که همیشه ملت های دیگر را تحت سلطه اقتصادی و قدرت خود، قرار می دهند، رها شوید  تا آزادی کامل را کسب نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha