جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 346361
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
بحرین

حوزه/ اتفاقات این روزهای زندان های بحرین جنایت هایی است که نمی توان در برابر آنها سکوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نظام آل خلیفه این روزها به رفتار وحشیانه خود در رفتار با معارضان زندانی ادامه می دهد و از هیچ نوع شکنجه ای در حق این زندانیان دریغ نمی کند. به تازگی نیز مزدوران نظام آل خلیفه با محاصره چند ساختمان زندان مرکزی «جو» با سلاح ساچمه ای و گاز اشک آور به جان زندانیان افتاده اند و از سوی دیگر با ورود گزارشگر سازمان بین المللی مبارزه با شکنجه به بحرین جلوگیری کرد که این اقدام به خاطر ترس نظام از جهانی شدن اخبار شکنجه های زندان های بحرین صورت گرفت. در همین راستا جریان ها و شخصیت های سیاسی بحرین حمله وحشیانه اخیر نیروهای امنیتی به زندانیان بحرین را محکوم کردند.

بیانیه انصار انقلاب 14 فوریه

جنبش انصار انقلاب 14 فوریه در بیانیه ای حمله مزدوران آل خلیفه به زندانیان معارض و رفتار خشونت آمیز با زندانیان زندان «جو» را محکوم کرد و از همه خواست برای نجات این زندانیان کاری بکنند.

این جنبش از مردم خواسته در اعتراض به این رفتار وحشیانه به معارضان زندانی به خیابان ها بیایند و اعتراض خود را به این رفتار ظالمانه اعلام کنند.

انصار انقلاب 14 فوریه همچنین از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر و جامعه بین الملل و آزادگان جهان خواسته هرچه زودتر برای جلوگیری از جنایت های جدید در زندان مرکزی «جو» اقدامی بکنند.

بیانیه جمعیت وعد

جمعیت وعد نیز در بیانیه ای به همین مناسبت خواستار مجازات مسئولان و عاملان این حملات به زندانیان زندان مرکزی «جو» شده و خواسته که تحقیقات مستقل محلی و بین المللی در این زمینه انجام شود.

در بیانیه «وعد» آمده اتفاقات این روزهای زندان های بحرین جنایت هایی است که نمی توان در برابر آنها سکوت کرد؛ چرا که معارضان بازداشت شده در حال شکنجه و آزار و اذیت نیروهای امنیتی قرار دارند و مسئولان هم به فریاد سازمان های حقوق بشر محلی و بین المللی توجهی ندارند و نظام بحرین تلاش می کند از پذیرفتن تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر فرار کند.

جمعیت الوفاق

همچنین دایره آزادی ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق بحرین از صلب سرخ جهانی و تمام سازمان های بین الملل خواسته هرچه زودتر برای متوقف ساختن جنایت های زندان های بحرین و بدرفتاری با معارضان زندانی زندان مرکزی «جو» کاری بکنند.

دایره حقوق بشر جمعیت الوفاق ضمن اعلام نگرانی شدید خود از این اقدامات وحشیانه نیروهای امنیتی بحرین در رفتار با زندانیان خواستار تشکیل کمیته ای مستقل بین المللی برای تحقیق درباره این اتفاقات شده تا مسؤولانی که در این اقدامات دست داشته اند به دادگاه معرفی شده و مجازات شوند.

الوفاق همچنین از دستگاه های امنیتی بحرین خواسته خویشتندار باشند و به معاهداتی که بحرین آنها را امضا نموده پایبند باشند و در عین حال از جامعه بین الملل نیز خواسته با انجام تدابیری نظام بحرین را وادار کنند به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد و به حقوق بشر احترام بگذارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha