شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله عیسی قاسم

حوزه/ نظام بحرین گمان نکند که اوضاع برای همیشه بر همین منوال باقی می ماند چون هیچ چیزی نمی تواند مانع تحقق اصلاحات و اجرای حق و عدالت شود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ عیسی قاسم روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نظام بحرین گمان نکند که اوضاع برای همیشه بر همین منوال باقی می ماند.

وی گفت: از آنجا که اصلاحات امری اجتناب ناپذیر است، به تاخیر انداختن ان در هر روز یک فاجعه ملی خواهد بود و همه از این تاخیر متضرر خواهند شد و البته هیچ مانعی نیز نمی تواند جلوی اصلاحات را سد کند، پس چرا آن را به فردا موکول کنیم؟

متن بیانیه ایت الله عیسی قاسم به این شرح است:

در این جهان هیچ کس وجود ندارد که بگوید خواهان فساد است و باید جلوی اصلاحات گرفته شود، گرچه ممکن است در عمل این کار را انجام دهند.

و هیچ کس نیست که به صراحت بگوید اصلاحات باید به تاخیر بیفتد و عمر فساد طولانی شود و ظلم و ستم استمرار یابد.

و هیچ کس در این کشور نیست ادعا کند اوضاع سیاسی ما در حالت اصلاح تام است و هیچ فسادی در این کشور وجود ندارد.

و اگر کسی چنین ادعایی کند، فسادهای موجود و مکشوفی که وجود دارد، ادعای او را باطل می کند، چون یافتن این فسادها نیاز به جستجو و برهان ندارد. فساد در کشور ما واقعیتی است که نیروهای داخلی و خارجی بر آن گواهند.

اکنون نیروهای داخلی و خارجی و مؤسسات و سازمان های حقوقی بین المللی که برخی از آنها دوستان نظام بحرین نیز هستند، همه خواستار اصلاحات فوری در بحرین می باشند.

چه بسیارند، سازمان حقوق بشر بین المللی که بازداشت معترضان مسالمت آمیز و رهبران سیاسی و در راس آنها بازداشت شیخ علی سلمان را محکوم ساخته و خواستار آزادی وی هستند و این امری است که با بازداشت وی آغاز شد و همچنان نیز به صورت گسترده ادامه دارد.

مصیبت بدتر ما در این کشور این است که کسانی که به فساد اعتراض می کنند و خواستار حقوق ملت هستند باید منتظر شکنجه های سخت باشند.

این در حالی است که همه مردم و حتی نظام می دانند که:

1. مطالبه اصلاحات خواسته ای بر حق است و امری ضروری می باشد.

2. سقف مورد انتظار از این اصلاحات موجب وارد شدن ضرر و یا حذف کسی نمی شود بلکه اصلاحات خواسته اکثریت معارضان و رهبران آنها است که باید به آن توجه شود.

3. گروه های معارض به مسالمت اعتراض های خود پیابند هستند و بر آن اصرار دارند.

4. همه می دانند که مقاومت در برابر اصلاحات و به تاخیر انداختن و تعطیل آن برای حال و آینده کشور ما چیزی جز ضرر فراوان به همراه نخواهد داشت که وارد ساختن چنین ضرری به کشور از یک انسان میهن دوست بعید است و محال است کسی که میهن خود را دوست دارد به چنین ضرری برای کشور خود رضایت بدهد.

5. امروز تمام جهان و ملت ها در حال حرکت به سوی اصلاحات هستند و خداوند عزوجل که بر همه چیز سلطه دارد خواهان اصلاح است و مصلحان را یاری می کند و آنها را به هدف خویش می رساند.

نظام بحرین گمان نکند که اوضاع برای همیشه بر همین منوال باقی می ماند و اصلاحات هیچ گاه اتفاق نمی افتد.

حال که چاره ای از اصلاحات نیست، هر روز تاخیر در تحقق آن، فاجعه ای ملی و موجب ضرر و زیان همه خواهد بود و از طرفی هیچ چیز نیز نمی تواند مانع تحقق اصلاحات شود پس چرا آن را به فردا موکول کنیم؟!

چرا همین امروز آن را محقق نکنیم که مقتضای دین ما همین است و تحقق اصلاحات موجب اجرای حق و عدالت و لبیک به سنت های تاریخ و گوش فرا دادن به ندای جهان و دفع خطرها و جلب مصلحت و جبران زیان ها و بی نیازی از خارج است؟!

زمان تحقق اصلاحات و اجرای حق و عدالت امروز است و به یقین فردا نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha